پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00006:31 - 1400/08/19

کمبود سالانه ۱۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان برای جبران کمبود معلم

کارگر آنلاین | گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر رشد کمی دانشگاه فرهنگیان گفت که برای جبران کمبود معلم حداقل ۱۰ هزار فارغ التحصیل کمبود داریم.

مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش ، درباره برنامه‌های مربوط به تامین نیروی انسانی و توجه به جایگاه دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: در اساسنامه دانشگاه علاوه بر جذب معلم، توانمند سازی معلم‌ها و تربیت مدیر هم وجود دارد بر این اساس همکاری و مشارکت این دانشگاه در توانمندسازی معلمان و برگزاری دوره‌های ضمن خدمت معلمان و فرهنگیان بسیار واجد اهمیت است.

  • او ادامه داد: درباره توانمند سازی معلمان، تحصیلات تکمیلی آن‌ها اهمیت دارد و خود این دانشگاه می‌تواند متولی بشود؛ این موضوع مهمترین گام برای توانمند سازی آنهاست و درباره تربیت مدیر هم صدق می‌کند.
  • به گفته وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان باید در تربیت مدیر نقش جدی ایفا کند و الآن تقریبا برنامه‌ای برای این قضیه وجود ندارد؛ به نظر می‌رسد اگر از این جوانب به دانشگاه فرهنگیان نگاه بکنیم، در میان مدت دانشگاه فرهنگیان ارتقاء خوبی پیدا می‌کند و بروندادش در آموزش و پرورش بسیار جدی و ثمربخش خواهد بود.

فیاضی درباره تناسب خروجی دانشگاه با نیاز وزارت خانه اظهار کرد: خروجی‌های این دانشگاه متناسب با نیاز وزارت خانه باید باشد، اما در شرایط کنونی نیاز وزارت خانه به معلم بیش از خروجی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی است.

  • وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تقریبا سالی ۳۰ تا ۵۰ هزار بازنشسته داریم، بیان کرد: تعداد دانشجویانی که به عنوان فارغ التحصیلان این دانشگاه وارد آموزش و پرورش می‌شوند ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر هستند و این یعنی هر سال بیش از ۱۰ هزار نفر عقب هستیم.
  • او تصریح کرد: دانشگاه بنا بر این شرایط باید توسعه کمّی باید پیدا کند تا این نیاز را مرتفع کند و این یعنی در قوانین بودجه سنواتی و برنامه هفتم توسعه به این دانشگاه و دانشگاه شهید رجایی توجه جدی بشود که بتوانند ظرفیت خودشان را ارتقا بدهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین