پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:57 - 1400/08/19

کتاب «نقد گفتمانی دولت‌های پس از انقلاب اسلامی» منتشر شد

کارگر آنلاین | جلد دوم کتاب «نقد گفتمانی دولت‌های پس از انقلاب اسلامی» به قلم مجتبی دولتی منتشر شد.

جلد دوم کتاب «نقد گفتمانی دولت‌های پس از انقلاب اسلامی» به قلم مجتبی دولتی منتشر شد.

در جلد اول این مجموعه، گفتمان دولت‌های بازرگان، بنی‌صدر، شهید رجایی و مهندس موسوی مورد نقد قرار گرفت. محور نقد نیز گفتمان انقلاب اسلامی است که شاخص آن سوگیری‌ها و مطالبات امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب اسلامی است.

در جلد دوم، گفتمان دولت‌های هاشمی رفسنجانی، خاتمی و احمدی نژاد با شاخص‌های ارائه شده، بررسی شده‌اند.

نقد گفتمانی این دولت‌ها، دو هدف اساسی را دنبال می‌کند:
۱- مشخص شدن ضعف‌ها و اشتباهات گذشته در رویکرد‌ها و اقدامات و گفتمان دولت‌ها و نیز نقاط قوت آن‌ها جهت رفع اشتباهات و تقویت نقاط قوت آنان و به بیان دیگر به‌دست آوردن درس‌ها و عبرت‌ها از نقد این گفتمان‌ها.

۲- پاسخگویی به شبهه ناکار آمدی گفتمان انقلاب اسلامی، چرا که عملکرد و رویکرد‌های اغلب دولت‌های بعد از انقلاب اسلامی، بر اساس اصول و شاخص‌های گفتمان انقلاب اسلامی نبوده است و بلکه گاهی در تضاد با این اصول حرکت شده است؛ لذا موفقیت‌ها نشانه از تطابق گفتمان دولت‌ها با گفتمان انقلاب اسلامی و عدم موفقیت‌ها ناشی از عدم تطابق و تضاد این دوگفتمان با یکدیگر دارد.

آقای مجتبی دولتی در جلد دوم سه دولت چالشی؛ سازندگی، اصلاحات و مسمّا به اصول‌گرایی را مورد نقد و بررسی قرار داده است. این کتاب توسط موسسه فرهنگی هنری قدرولایت در قطع رقعی و ۲۹۰ صفحه با قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر شده است. علاقه‌مندان برای دریافت کتاب می‌توانند با شماره‌های ۶۶۴۱۱۱۵۱-۰۹۱۲۳۸۸۲۴۱۶ تماس حاصل کنند.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین