پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:55 - 1400/08/26

گره کور مرگ پسر نوجوان در کانون اصلاح و تربیت

کارگر آنلاین/ پرونده مرگ پسر نوجوان در کانون اصلاح و تربیت در حالی برای دومین بار در دادگاه کیفری رسیدگی شد که متهم این پرونده همچنان منکر اتهام خود است.

اردیبهشت سال ۹۷ خبر مرگ مشکوک پسری نوجوان در کانون اصلاح و تربیت به پلیس اعلام شد. وقتی جسد به دستور بازپرس برای تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد کارشناسان اعلام کردند وی بر اثر اصابت جسم سخت به سرش جان باخته است. با شروع تحقیقات مشخص شد مقتول با یکی از پسران کانون درگیر شده بود بنابراین وی بازداشت شد.

پسر نوجوان وقتی تحت بازجویی قرار گرفت، گفت: من به اتهام مواد مخدر در کانون بودم. قبول دارم روز حادثه با شاهرخ درگیر شدم و سرش ناخواسته به زمین خورد، اما حالش خوب بود حتی بعد از این درگیری عصبانی شده بود و لامپ‌های اتاق را شکست. به همین خاطر هم از سوی نگهبانان تنبیه شد. پس از آن سرش درد گرفت و او را به بهداری منتقل کردند و گفتند به خاطر مصرف قرص دست به خودکشی زده من نقشی در قتل او نداشتم.با اظهارات متهم برای وی به اتهام قتل شبه عمد کیفرخواست صادر و پرونده‌اش به شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در جلسه دادگاه پدر مقتول گفت: پسرم مشکل عصبی داشت. او به خاطر سرقت در کانون بود زمان زیادی به آزادی او نمانده بود آخرین بار با من تماس گرفت و گفت با چند نفر از نگهبان‌های کانون درگیر شده و کتک خورده است و از من خواست تا برایش لباس ببرم. اما چند ساعت بعد با من تماس گرفتند و گفتند که پسرم با خوردن قرص خودکشی کرده است. با این حال وقتی جسد پسرم را دیدم روی بدنش آثار کبودی و جراحت بود و فکر کنم پسرم به قتل رسیده است. به همین خاطر تقاضای اشد مجازات برای عامل قتل را دارم. البته از مسئولان کانون و نگهبانانی که پسرم را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند هم شکایت دارم.پس از آن متهم با تکرار اظهاراتش مدعی شد که وی در قتل دوستش نقشی نداشته است.

در پایان جلسه قضات با طرح چهار ایراد پرونده را به دادسرا برگرداندند تا پس از رفع ایرادها دوباره به دادگاه برگردد. ضمن اینکه قضات خواستند تا فیلم‌های دوربین مداربسته کانون مورد بررسی قرار گیرد و مدارک پزشکی و سابقه بیماری قربانی و همچنین نظر پزشکی قانونی درباره علت اصلی مرگ بررسی شود.

 بعد از رفع این نواقص و در حالی که ۳ سال از مرگ پسرنوجوان در کانون اصلاح و تربیت گذشته بود، پرونده بار دیگر به شعبه هفتم دادگاه کیفری فرستاده شد.

در ابتدای جلسه که صبح روز گذشته برگزار شد. اولیای دم درخواست اشد مجازات کردند.سپس متهم که از کانون اصلاح و تربیت به دادگاه منتقل شده بود با رد اتهام قتل، بار دیگر اظهارات قبلی‌اش را تکرار کرد و گفت: فیلم دوربین مداربسته لحظه درگیری من و شاهرخ را ضبط کرده اما صحنه‌هایی که مأموران او را کتک زده‌اند حذف شده است. باور کنید من در مرگ او دخالتی نداشتم. قبول دارم درگیری ما باعث شد سرش به زمین اصابت کند اما ضربه آنقدر شدید نبود که موجب مرگش شود.

سپس وکیل متهم به دفاع پرداخت و گفت: پزشکی قانونی در گزارشی علت مرگ را اصابت جسم سخت به سر اعلام کرده است. اما به وضوح نگفته این ضربه ناشی از برخورد سر قربانی با زمین بوده یا به خاطر ضربه‌هایی که در جریان درگیری با مأموران به وی وارد شده است. بنابراین تحقیقات درباره این پرونده تکمیل نیست.

در پایان جلسه قضات پس از شنیدن اظهارات طرفین پرونده برای صدور رأی وارد شور شدند.

منبع: مشرق
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین