پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:34 - 1400/09/03

برای درمان و پیشگیری از کرونا ، آنفولانزا و سرما خوردگی این ویتامین را مصرف کنید +سند

کارگر آنلاین | محقق برجسته ایرانی و عضو فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به اثربخشی ویتامین D در مقابله بدن انسان با کرونا، گفت: نتیجه آخرین پژوهش‌های ما نشان می‌دهد مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه ویتامین دی زیر ۲۰ دارند.

پرفسور سید حمید سجادی  افزود: نتیجه تحقیقات روی چهار هزار بیمار که در مدت ۹ سال ویتامین دی مصرف کردند نشان داد، در صورت ابتلای این افراد به کرونا با میزان ویتامین دی بین ۴۰ تا ۱۰۰ نیاز به بستری نیست و همانند یک سرماخوردگی بعد از دوهفته در منزل درمان می‌شوند.

عملکرد ویتامین دی در بیماران کرونا

  • عضو سابق هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تشریح عملکرد ویتامین دی در پیشگیری از کرونا گفت: ویتامین دی نرمال بین ۳۰ تا ۱۲۰ است، ما بیش از چهار هزار بیمار داشتیم که در مدت ۹ سال از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۹ ویتامین دی مصرف کردند و تا قبل از بیماری کرونا (کووید ۱۹) حتی می‌گفتند، ما سرما نمی‌خوریم.

دکتر سجادی درباره تحقیقات انجام شده درباره آثار مصرف ویتامین دی در مقابله با بیماری کرونا، افزود:بیماران ما که سرفه داشتند و آزمایش کرونای آن‌ها نیز مثبت بود، بستری نشدند، همچنین حدود چهل بیمار تحت نظر من نیز که کرونا گرفتند نیازمند به بستری نشدند چرا که ویتامین دی بالای ۴۰ داشتند.

  • این محقق برجسته ایرانی که در دانشگاه‌های معتبر خارجی فعالیت دارد، با بیان اینکه ویتامین دی یک هورمون است، گفت: گلبول‌های سفید برای اینکه سیتوکین ترشح کنند باید ویتامین دی به میزان لازم در بدن باشد، اهمیت این ویتامین در

ده تا ۱۵ سال گذشته برای بیماری‌های عفونی و انعقاد خون بیشتر مورد توجه قرار گرفت چرا که ویتامین دی تا به اندازه کافی به گلبول‌های سفید نچسبد نمیداند تا چه اندازه سیتوکین ترشح کند.

download

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین