پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:42 - 1400/07/13

تغییراتی در زبان که خبر از کمبود ویتامین D میدهد

کارگر آنلاین/ویتامین D یکی از مهم ترین مواد مغذی بدن است که برای سلامت خود به آن نیاز داریم. یک ماده مغذی محلول در چربی است و هنگامی تولید می شود که در معرض نور خورشید قرار بگیریم. اشعه های خورشید منبع اصلی دریافت مقدار کافی ویتامین دی هستند. در حالی که ماده غذایی فقط مقدار محدودی از آن را به بدن می رساند. ویتامین دی نقش بسیار حیاتی برای سالم نگه داشتن استخوان، دندان و ماهیچه ها دارد. کمبود این ویتامین برای سلامت ذهن و جسم مناسب نیست.

بسیاری از مردم در سراسر جهان با کمبود این ویتامین مواجه هستند. کمبود ویتامین دی را می توان از طریق آزمایش خون متوجه شد. تحقیقات جدید همچنین راه های ساده تری را برای تشخیص ویتامین دی در نظر دارند.

علائم کمبود ویتامین D روی زبان
مطالعات سال 2017 نشان می دهد افرادی که کمبود ویتامین دی دارند، با سندروم سوزش دهان مواجه هستند و باید تست گلوکز خون از آن ها گرفته شود و ممکن است علاوه بر ویتامین D، ویتامین b6، زینک، ویتامین b1 هم  آن ها کم باشد.

این احساس سوزش و داغی داخل دهان روی زبان یا لب هم احساس می شود و به کل دهان پخش می شود. این اشخاص همچنین ممکن است یک مزه بد یا خشکی و بی حسی را داخل دهان احساس کنند و هنگام خوردن غذا این درد شدت پیدا می کند. پس باید سعی کنند که ریشه و علت مشکل را پیدا کنند. شدت این وضعیت در افراد مختلف متفاوت است.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین