پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:37 - 1400/09/06

رژیم غذایی آسیایی چیست؟

یکی از سالم ترین رژیم های غذایی در جهان را بشناسید

کارگر آنلاین | رژیم غذایی آسیایی یک رژیم غذایی سنتی معمول کشورهای آسیایی است. این یکی از سالم ترین رژیم های غذایی در جهان است زیرا جمعیتی که آن را استفاده می کنند نسبت به افرادی که از رژیم غذایی غربی استفاده می کنند عمر طولانی تری دارند.

به گزارش کارگر آنلاین مواد اصلی رژیم غذایی آسیایی (که شامل غذاهای هندی، ژاپنی، چینی و تایلندی می شود) برنج، میوه ها و سبزیجات، مرغ، ماهی، غذاهای دریایی، رشته فرنگی برنج و تخم مرغ است. چربی یا قند اضافی وجود ندارد و پخت و پز معمولاً کبابی، بخارپز یا سرخ شده است.

فواید رژیم غذایی آسیایی:

رژیم غذایی آسیایی فواید متعددی دارد. ما برخی از آنها را به شما می گوییم تا بتوانید کمی بیشتر درک کنید که چگونه این الگوی غذایی می تواند عمر شما را طولانی تر کند و شما را سالم و فعال نگه دارد.

۱. رژیم غذایی آسیایی باعث کاهش وزن می شود.

در مطالعه‌ای بر روی افراد دارای اضافه وزن که رژیم غذایی مبتنی بر غذاهای دریایی، حبوبات، میوه‌ها و جلبک‌ها در طول ۲۸ روز دریافت کردند، به این نتیجه رسیدند که کاهش وزن رخ داده و نمایه کلسترول بهبود یافته است. در واقع، در بررسی های بعدی، مشخص شد که همان شرکت کنندگان در وضعیت فیزیکی بهتری هستند. دانشمندان بر این باورند که اثر به دست آمده به دلیل تغییر در میکروبیوتای روده است.

۲. این رژیم طول عمر بیشتری را تضمین می کند.

جزایر اوکیناوا محل زندگی مسن ترین مردم جهان است. اعتقاد بر این است که این به دلیل رژیم غذایی آنها است، زیرا آنها کربوهیدرات بیشتری نسبت به پروتئین مصرف می کنند.

مطالعات روی موش‌هانشان می دهد که رژیم غذایی ژاپنی باعث افزایش طول عمر و کاهش مشکلات یادگیری و حافظه می‌شود. تحقیقات دیگر نشان می دهد که همین الگو با سال های فعال تر و کیفیت زندگی بهتر همراه است واین به دلیل نحوه پخت غذا است.

بیشتر آنها غذا را به صورت خام می خورند تا ویتامین ها و مواد معدنی آن از بین نرود. همچنین وعده های غذایی کوچک و متنوع هستند.
مضرات رژیم غذایی آسیایی:

در حالی که این رژیم مزایای قابل توجهی دارد می تواند دارای نکات منفی مانند نمک زیاد باشد. سازمان بهداشت جهانی (WHO) خوردن تنها ۵ گرم نمک در روز را توصیه می کند.

فشار خون بالا وضعیتی است که در آن عروق خونی به طور مداوم فشار خون بالایی دارند. این می تواند منجر به آسیب به دیواره رگ شود.

با مصرف بیش از حد نمک مغز ، هورمونی به نام وازوپرسین ترشح می کند که به افزایش فشار خون کمک می کند. این یک چرخه معیوب ایجاد می کند که خطر مرگ زودرس و کیفیت پایین زندگی را افزایش می دهد.

غذاهای آسیایی:

در اینجا برخی از غذاهای محبوب و سنتی آسیایی را برای شما آورده ایم که می توانید آنها را امتحان کنید. 

دیم سام (چین):

دیم سام یک غذای چینی است که می توان آن را با خمیر گندم، برنج و تاپیوکا درست کرد. این کوفته های کوچک با گوشت، سبزیجات، ماهی یا غذاهای دریایی پر می شوند.
همچنین می توانید مواد را مخلوط کنید وداخل خمیر  بگذارید و آن را بخارپز، سرخ‌کرده، آب پز یا کبابی کنید.

سوکیاکی (ژاپن):

سوکیاکی یک غذای ژاپنی است، به معنی خورشتی که در دیگ های سفالی یا چدنی است. این خورشت با نوارهای نازک گوشت گاو پخته شده در سس سویای شیرین درست می شود. توفو، آب ماهی و سبزیجات دارد. مواد در تخم مرغ خام زده می شود.

پد تای (تایلند):

پد تای با نودل برنج خیس شده با تخم مرغ، توفو، گوشت یا غذاهای دریایی، بادام زمینی خرد شده و سبزیجات درست می شود. سس ماهی و چاشنی های دیگر اضافه می شود. این غذای ملی تایلند است.

رامن (ژاپن):

رامن آب گوشت خوک، مرغ و سبزیجات است. حاوی سس سویا، جلبک دریایی کامبو و بونیتو یا کاتسووبوشی خشک شده است. معمولا با گوشت خوک سرو می شود.

Bibimbap (کره)

این غذا یک کاسه برنج با سبزیجات و گوشت است. درست قبل از خوردن همه مواد و روغن کنجد را با هم مخلوط کرده و گوچوجان را اضافه کنید. خوشمزه است!

مرغ تنوری (هند):

 مرغ تنوری یک دستور غذای معمولی هندی است. از مرغ سوخاری و سس معطر مخصوص تشکیل شده است. در اصل در تنورها که اجاق‌های سفالی زنگوله‌ای هستند، پخته می‌شد. مرغ را با ماست و ادویه ای به نام گرام ماسالا که شامل سیر، زنجبیل، زیره، پاپریکا و زردچوبه است مخلوط می کنند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین