پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:13 - 1400/09/13

خواص و فواید بینظیر این خوراکی برای آقایان

کارگر آنلاین/از خواص گوجه فرنگی بسیار شنیده اید که پیشگیری و درمان بیماری های مردان هم یکی از آنهاست . می خواهیم بدانیم در برای آقایان چرا و چه میزان گوجه فرنگی مفید است.

خواص گوجه فرنگی برای سلامت بخش بخش بدن قابل بحث است اما در این بخش به فواید گوجه فرنگی برای آقایان خواهیم پرداخت.

 متخصصان تغذیه گوجه فرنگی را با نام غذای وظیفه شناس می شناسند که بدون طی کردن مراحل آماده سازی پخت عملی ماورای تغذیه ای را انجام میدهد چرا که گوجه فرنگی از بیماری ها پیشگیری می کند و فاکتورهای سلامت را به تمام نقاط بدن ارسال می کند.

یک گوجه فرنگی متوسط حاوی 22 کالری - 0 گرم چربی - 5 گرم کربوهیدرات - 1 گرم پروتئین است. گوجه فرنگی منبع غنی از ویتامین A  C و فولیک اسید است. گوجه فرنگی دارای دامنه ی گسترده ای از فواید تغذیه ای است و معروف به داشتن آنتی اکسیدان - لیکوپن - لیپوئیک اسید - فولیک اسید و لوتین است.

 

این مواد چه فوایدی دارند؟

 تقویت بدن برای تبدیل کلوگر به انرژی مفید برای فعالیت های بدنی

کنترل کلوگز خون و در نتیجه افزایش سیستم مقاومت علیه بیماری های هم چون دیابت و تقویت سیستم عصبی و مغز

آنتی اکسیدان موجود در گوجه فرنگی سدی محکم در برابر بیماری های عفونی است

فراهم کردن خوابی راحت و بهبود حرکت عضله ها

افزایش قدرت یادگیری و حافظه
 فواید گوجه فرنگی برای آقایان

نوبت بیماری های آقایان که می رسد ابتدا نظرهای به سمت سرطان پروستات و راههای درمان ان منعطف می شود.

گوجه فرنگی و سرطان پروستات:

براساس تحقیقات و مطالعات دکتر جان اردمن مواد موجود در گوجه فرنگی با ایجاد حفاظت اپیدمیلوجیکال درصد ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد.

مصرف فراوان چربی با ایجاد تغییر در متابولیسم کلسترول و استروئید، شانس بروز سرطان را افزایش می دهد. مصرف سبزیجات یا رنگدانه های سبز و زرد یک اثر حفاظتی از بروز سرطان پروستات دارد، شانس بروز سرطان پروستات با گذشت سن افزایش می یابد ممکن است به علت تغییرات هورمونی حاصله نظیر کاهش مقدار آندرسترون و یا افزایش مقادیر سرمی استروژن و استرادیول باشد.

 تماس با عوامل شغلی و محیطی شانس بروز سرطان را بیشتر می کند، شغل​هایی که شانس بروز سرطان را بیشتر می کنند شامل کارگرانی که با کودها، بافتنی ها و لاستیک سر و کار دارند، تماس با باتری های حاوی کادمیوم است.

 پروستات پس از سن 45 تا 50 سالگی آغاز به رشد می کند به افراد بالای این سن توصیه می شود روزانه یک گوجه فرنگی خام مصرف کنند.

 غربالگری موجب تشخیص سریعتر و در مراحل پائین تر بیماری شده و درنتیجه اثربخشی درمان را بیشتر کرده و موجب افزایش طول عمر مبتلایان می شود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین