پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:57 - 1400/09/15

جزئیات بیشتری از حادثه سقوط یک کارگر زن قمی از دستگاه بالابر

کارگر انلاین/ یک منبع کارگری در قم در ارتباط با حادثه سقوط بالابر در کارگاه تولید مواد غذایی که منجر به فوت یک کارگر زن شد، توضیحات بیشتری را ارائه داد.

یک منبع کارگری درباره جزئیات بیشتر حادثه مرگ یک کارگر زن با دستگاه بالابر در قم گفت: حادثه در یک کارگاه «کیک پزی» در خیابان بلوار امین قم رخ داده اما در مورد مشخصات کارگر و محل حادثه اطلاع‌رسانی نشده بود.

او با بیان اینکه در این واقعه یک کارگر زن متاهل به نام «کابلی» ۳۶ساله جان باخته است، گفت: حوالی ساعت ۰۷:۴۷صبح روز (هشتم آذر ماه) یکی از کارگران یک واحد کیک پزی برای انجام کار زمانی که می‌خواست سوار بالابر بشود و در حالی که یک پای وی داخل کابین و یک پای دیگر بیرون آن مانده بود، بر اثر پاره شدن ناگهانی سیم بکسل نگهدارنده، تعادل خود را از دست داده و به همراه کابین به طبقه پایین سقوط می‌کند و بر اثر اصابت سر با کف بالابر جان خود را از دست می‌دهد.

او گفت: از قرار معلوم این کارگاه کیک پزی دارای دو کفه بالابراست و بالابری که این کارگر زن روی آن دچار حادثه شده حدود ۱۴ سال پیش نصب شده و گفته می‌شود استاندارهای لازم ایمنی رابرای حمل بار و جابجایی کارگران نداشته است.

همچنین وی اضافه کرد: ظاهرا سوابق کاری خانم کابلی در این واحد کیک پزی تا روز حادثه، حدود ۲۰ روز بوده است.

منبع: ایلنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین