پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00021:24 - 1400/09/18

کاهش فشار خون و افزایش کلسترول خوب بدن را به این آب دانه بسپارید

کارگر آنلاین | در یک مطالعه که بر روی افراد سالم ۳۰-۲۰ ساله، بیماران مبتلا به هیپرلیپیدمی ۶۰-۳۰ ساله و بیماران مبتلا به هیپرلیپیدمی که پرفشاری خون نیز داشتند انجام شد، تاثیر مثبت مصرف آبغوره بر روی آنها مشخص شد. در این مطالعه هر کدام از افراد روزانه دو بار ۲۰۰ میلی لیتر در طول یک دوره ۳۰ روزه، آبغوره مصرف کردند. این درمان در افراد سالم باعث شد که میزان کلسترول HDL (لیپوپروتئین پر چگالی) در مقایسه با کلسترول LDL (لیپوپروتئین کم چگالی) افزایش یابد. همچنین، افرادی که از قبل دچار مشکل بودند، بعد از مصرف یک ماهه آبغوره، کاهشی در سطح تری گلیسیرید، تجمع کلسترول و سطح کلسترول LDL خود مشاهده کردند. مصرف آبغوره تاثیرات آتروژنیک عامل ذخیره لیپید، آتروما و تجمع کلسیم در عروق را خنثی می کند. همچنین غوره از فیبرینوژن و ضایعات آترواسکلروتیک نیز جلوگیری می کند.

خواص آبغوره

میوه ی سبز رنگ و کال انگور که دارای طعم ترش می باشد، غوره نام دارد و برای درست کردن انواع ترشی و آبغوره مورد استفاده قرار می گیرد. آبغوره دارای اسید سوکسینیک ، اسید مالیک، اسید گلوکولیک ، اسید فرمیک، اسید اگزالیک و قند می باشد. آبغوره دارای خواص بی شمار و مفید برای سلامتی است ، از جمله کمک به هضم غذا، کنترل وزن، مصرف به عنوان منبع ویتامین C و بسیاری موارد دیگر که با نوشیدن اندکی از این نوشیدنی به آن دست خواهید یافت. همچنین برخی از بیماری ها با این نوشیدنی ترش مزه و گوارا درمان می شود.

طبع آبغوره

در یک مطالعه که بر روی افراد سالم 30-20 ساله، بیماران مبتلا به هیپرلیپیدمی 60-30 ساله و بیماران مبتلا به هیپرلیپیدمی که پرفشاری خون نیز داشتند انجام شد، تاثیر مثبت مصرف آبغوره بر روی آنها مشخص شد. در این مطالعه هر کدام از افراد روزانه دو بار 200 میلی لیتر در طول یک دوره 30 روزه، آبغوره مصرف کردند. این درمان در افراد سالم باعث شد که میزان کلسترول HDL (لیپوپروتئین پر چگالی) در مقایسه با کلسترول LDL (لیپوپروتئین کم چگالی) افزایش یابد. همچنین، افرادی که از قبل دچار مشکل بودند، بعد از مصرف یک ماهه آبغوره، کاهشی در سطح تری گلیسیرید، تجمع کلسترول و سطح کلسترول LDL خود مشاهده کردند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین