پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00023:09 - 1400/10/01

سه مشکل ناعلاج منتهی به سرطان را با این میوه درمان کنید

کارگر آنلاین | شرایطی مانند بیماری قلبی، آرتریت، دیابت، سرطان و چاقی همگی با التهاب مزمن مرتبط هستند. خوشبختانه، انتخاب غذاهایی که دارای ترکیبات ضد التهابی بالایی هستند، می‌تواند به کاهش التهاب و کاهش خطر بیماری کمک کند. خرمالو یک منبع عالی از آنتی اکسیدان قوی ویتامین C است. در واقع، یک خرمالو حاوی ۲۰ درصد از مصرف روزانه توصیه شده است.

ویتامین C به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و با التهاب در بدن مبارزه می‌کند. ویتامین C با اهدای الکترون به این مولکول‌های ناپایدار آسیب رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهد، در نتیجه آنها را خنثی می‌کند و از ایجاد آسیب بیشتر جلوگیری می‌کند. پروتئین واکنشی C و اینترلوکین ۶ موادی هستند که بدن در واکنش به التهاب تولید می‌کند. یک مطالعه هشت هفته‌ای روی ۶۴ فرد چاق نشان داد که مصرف مکمل با ۵۰۰ میلی‌گرم ویتامین C دو بار در روز به طور قابل توجهی باعث کاهش سطح پروتئین واکنشی C و اینترلوکین ۶ می‌شود.

به‌علاوه، مطالعات بزرگ، مصرف بیشتر ویتامین C در رژیم غذایی را با کاهش خطر بیماری‌های التهابی مانند بیماری‌های قلبی، سرطان پروستات و دیابت مرتبط دانسته‌اند. خرمالو همچنین حاوی کاروتنوئیدها، فلاونوئیدها و ویتامین E است که همگی آنتی اکسیدان‌های قوی هستند که با التهاب در بدن مبارزه می‌کنند.

خواص خرمالو

خبرنگار : محدثه بابامرادی

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین