پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:06 - 1400/10/12

درخواست هزاران بازنشسته بهداشت و درمان برای اجرای احکام ۱۵ درصدی حقوق

کارگر آنلاین/ گروهی از بازنشستگان وزارت بهداشت و درمان با راه‌اندازی کارزاری خواستار اجرای احکام ۱۵ درصدی حقوق بازنشستگان این وزارتخانه شدند.

بازنشستگان بهداشت و درمان که مدت‌هاست به دنبال ترمیم احکام حقوق خود هستند با تهیه کارزاری به تشریح این خواسته خود پرداختند. تاکنون بیش از ۶ هزار بازنشسته این کارزار را امضا کرده‌اند.

در متن این کارزار آمده است:

با تصویبِ اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری در مهر ماه ۱۳۹۹ و به استنادنامه شماره ۴۶۱۰۴۰ مورخه ۱۳۹۹/۰۸/۲۸ و نامه شماره ۸۵۵/م/۱۸ مورخه ۱۴۰۰/۰۴/۱۵ سازمان برنامه‌وبودجه و سازمان امور اداری و استخدامی کشور در خصوص اصلاح و ترمیم احکام حقوقی همسان‌سازی مهرماه ۱۳۹۹ بازنشستگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و متعاقب آن صدور احکام مربوطه در مرداد ماه ۱۴۰۰ و به تاریخ اجرایی ۱۴۰۰/۰۴/۱۵ توسط صندوق بازنشستگی کشوری، با وجود بارگذاری احکام صادره در سایت صندوق و مشاهده و دریافت احکام مذکور توسط بازنشستگان این حوزه و علی‌رغم گذشت شش ماه از تاریخ اجرا، هنوز احکام صادره اجرا نشده‌اند و پرداخت حقوق کماکان به‌صورت گذشته است.

به‌علاوه پرداخت مربوط به شش‌ماهه دوم سال ۹۹ طبقه استحقاقی بازنشستگان قبل از سال ۹۶ و همچنین حق ایثارگری آن‌ها تاکنون به تعویق افتاده است. به‌دنبال پیگیری‌های متعدد، صندوق بازنشستگی علت عدم اجرای احکام را صدور دستور توقف وعدم تأمین اعتبار از جانب سازمان برنامه‌وبودجه اعلام می‌کند.

با توجه به تأکید دولت بر حمایت و احقاق حقوق اقشار آسیب‌پذیر و برقراری عدالت در نظام پرداخت حقوق و همچنین اهتمام دولت نسبت به حل‌وفصل دغدغه‌ها و مشکلات کادر بهداشت و درمان و با عنایت به وضعیت معیشت و شرایط موجود جمعیت دویست‌هزار نفری بازنشستگان بهداشت و درمان که بیش از هشتاد درصد آن‌ها زیر خط فقر زندگی می‌کنند، مستدعی است دستور فرمایید سازمان برنامه‌وبودجه نسبت به تخصیص اعتبار موضوع پیش‌گفت و ابلاغ به صندوق بازنشستگی کشوری در اسرع وقت اقدام لازم را به‌عمل آورد.»

این کارزار تا تاریخ یکم اسفند در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/23132) در حال جمع‌آوری امضاست.

منبع: ایلنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین