پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:25 - 1400/11/06

نشانه آلزایمر در لباس پوشیدنمان!!

کارگر آنلاین| آلزایمر بیماری است که دیر تشخیص داده میشود اما نشانه هایی در لباس پوشیدن افراد خبر از این بیماری میدهد که به تشخیص سریع تر آلزایمر کمک بسزایی میکند.

وقتی که دمای هوا بالا و پایین می‌ شود، اکثر افراد کمد لباس خود را طوری تنظیم می‌ کنند که متناسب با هوا لباس بپوشند. اگر چه بعضی از افراد اینگونه نیستند و نمی توانند خودشان را با تغییرات آب و هوایی وفق دهند و در نتیجه یا خیلی گرم شان می شود یا از سرما یخ می کنند. افرادی که در معرض ابتلا به آلزایمر و مشکلات ذهنی هستند، معمولاً از هوای سرد آسیب زیادی می بینند، زیرا ذهن شان یاری نمی دهد تا به این فکر کنند که هوا سرد است و باید لباس گرم بپوشند.

احساس سرما
افراد مبتلا به آلزایمر دما را متفاوت احساس می‌ کنند

از آن جایی که این افراد از محیط اطراف خود خیلی آگاهی ندارند، احتمال این که دمای داخلی بدن را هم بدانند، بسیار کم است. افراد مبتلا به آلزایمر خیلی در تنظیم دمای بدن خود اطلاعات کافی ندارند بنابراین شما باید چک کنید و ببینید که آیا لباس کافی و گرم پوشیده اند یا خیر. مطالعه ای در سال 2015 انجام شد و به این نتیجه رسیدند که افراد مبتلا به آلزایمر معمولاً در احساسات مربوط به دما یا درد متفاوت از دیگران عمل می‌ کنند و شاید خیلی دمای داخل بدن شان را تشخیص ندهند. به همین دلیل خیلی نمی‌ توانند در انتخاب لباس دقت داشته باشند و حتما باید دیگران به آن ها کمک کنند.
نوع آلزایمر در تشخیص آب و هوا اثرگذار است

این که افراد به چه نوع آلزایمری یا چه نوع مشکل ذهنی مبتلا شده اند، درک آن ها را در آب و هوا تغییر می دهد. تغییرات و احساسات موجود مربوط به آب و هوا و مشکلات مربوط به آن جزء اتفاقات رایج در بیماران مبتلا به مشکلات ذهنی و آلزایمر است اما نوع آلزایمر هم تاثیر بسیار زیادی روی مسائل دارد.

علائم آلزایمر
هوای سرد همیشه مشکل ساز است

اگر چه هوای سرد و هوای گرم هر دو ممکن است خطراتی برای این بیماران داشته باشد اما متخصصان بر این عقیده هستند که هوای سرد مضرات بیشتری دارد. افراد مبتلا به آلزایمر باید لباس زمستانی کافی در اختیار داشته باشند؛ در غیر این صورت احتمال این که از لباس گرم استفاده کنند کم‌تر است و شما باید به آنها یادآوری کنید؛ زیرا معمولا آسیب از هوای سرد و کم لباس پوشیدن، بیشتر از هوای گرم است. همچنین باید مدام به آن ها سر بزنید و دمای محیط خانه را برای شان تنظیم کنید.

پس اگر در دورو برتان متوجه شدید؛ افرادی هستند که متناسب با آب و هوا لباس نمی پوشند و خیلی درکی از این مسئله ندارند، سعی کنید که علائم دیگر آلزایمر را در آن ها بررسی کنید یا از یک متخصص در این باره کمک بگیرید.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین