پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:32 - 1400/11/21

حذف این صیفی از کنار غذا در سفره ها باعث پیدایش بیماری قند خون شد

کارگر آنلاین | پیاز یک آنتی بیوتیک قوی است و علاوه بر خواص ضد باکتریایی ، کاهش دهنده کلسترول و فند نیز به شمار میرود.

به گزارش کارگر آنلاین، پیاز عامل مهمی در کاهش قند خون بالا و کلسترول است و پایین آورنده قند خون بالا و سطح کلسترول در مبتلایان به دیابت می باشد.

دیابتی‌ها پیاز بخورند

  • مطالعات و پژوهشات جدید نشان داده است که مصرف پیاز برای کاهش قند خون و همچنین کاهش سطح کلسترول ( چربی خون) در افراد مبتلا به دیابت مفید است .البته دارو های کاهش دهنده نیز هم باید مصرف شود.
  • براساس این گزارش ، پیاز یک آنتی بیوتیک قوی است و علاوه بر خواص ضد باکتریایی ، کاهش دهنده کلسترول و فند نیز به شمار میرود. که در این مورد محققان این آزمایش را بر روی موش ها انجام داده و به نتایجی دست یافته اند.
  • آنتونی محققی از دانشگاه ایالتی دلتا در آبراکا ( نیجریه ) گفت که مکانیسم عملکرد پیاز در کاهش قند خون نیاز به بررسی و مطالعه دارد. و محققان در یک بررسی به موش های مبتلا به دیابت عصاره پیاز را به میزان ۲۰۰ ، ۴۰۰ ، و ۶۰۰ میلی گرم ( متناسب به وزن بدن) خوراندند و میزان اثر آن را مورد مطالعه قرار دادند آنها مشاهده کردند عصاره پیاز به میزان زیادی در کاهش سطح قند خون تاثیر دارد.
  • در این مطالعات محققان همچنان عنوان کردند مصرف عصاره پیاز در موش های غیر دیابتی منجر به افزایش وزن میشود و این در حالی است که در موش های دیابتی افزایش وزنی دیده نمی شود.
  • میزان کالری پیاز زیاد نیست اما با افزایش سرعت سوخت ساز و افزایش اشتها منجر به مصرف بیشتر مواد غذایی می شود.

خبرنگار : محدثه بابامرادی

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین