پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:36 - 1401/02/01

این موضوع چراغ راه تشیع برای رسیدن به امام زمان (عج)

کارگرآنلاین | رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت:دوران غیبت، اگرچه دوران محرومیت از دسترسی مستقیم به مخزن علم امام زمان است اما دوران شکوفا شدن قدرت تحقیق و جستجو و استنباط علمی دانش پژوهان در حوزه دینی است.

به گزارش کارگرآنلاین ، محسن هاشمی روز سه شنبه در بیست و چهارمین جلسه شورای شهر و در آستانه شهادت امام یازدهم شیعیان، گفت: حضرت حسن بن علی ملقب به امام عسکری هستند و علت نام گذاری این امام به عسکری که به زندگی ایشان در منطقه ای نظامی یا عسکر اشاره دارد، قرار گرفتن او در شرایط حصر و دشوار و تحت مراقبتهای شدید حکومت وقت در شهر سامرا که مانند منطقه ای نظامی محافظت شده بود، است.

وی افزود: شهادت امام حسن عسکری در سن ۲۹ سالگی یکی از اتفاقات ناگوار تاریخ اسلام است که موجب محرومیتی بزرگ از دانش و معرفت این امام برجسته را برای بشریت فراهم آورد.

 

هاشمی با بیان اینکه با شهادت امام عسکری، دوران امامت محمد الحسن، ملقب به مهدی علیه السلام که آخرین امام شیعیان است، آغاز می شود، افزود: حجت بن الحسن(ع) ولیعصر، حدود ۱۲قرن است که وظیفه هدایت انسانها را به عنوان بقیه الله برعهده دارند.

 

رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد : اگرچه دوران غیبت، به دلیل عدم دسترسی مستقیم مردم به امام زمان (عج)، از نگاهی محرومیت به همراه داشته باشد، اما با توصیه اهل بیت به فعالیت علمی، اجتهاد و تفقه در دین برای پاسخ دادن به مسائل روز و حل معضلات به دوران شکوفایی فقه و علوم دینی در میان شیعیان منجر شد و افتخارات بزرگ علمی در طی قرون متمادی توسط شیعیان و به خصوص عالمان دینی ایرانی خلق شد.

 

وی افزود: بنابراین دوران غیبت، اگرچه دوران محرومیت از دسترسی مستقیم به مخزن علم امام زمان است اما دوران شکوفا شدن قدرت تحقیق و جستجو و استنباط علمی دانش پژوهان در حوزه دینی است تا انسانها با تفسیر روزآمد متون دینی به ویژه قرآن کریم و احادیث معصومین بتوانند روایتی مستند و عقلایی از اسلام برای مواجه شدن با موضوعات روز ارائه کنند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین