پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:27 - 1401/02/14

همه زنان به این دلیل، روغن زیتون مصرف کنند

کارگر آنلاین| روغن زیتون یکی از پرخاصیت ترین روغن های گیاهی است که مصرف آن در سلامت و زیبایی خانم ها فواید و تاثیر فوق العاده ای دارد.

کاهش خطر پوکی استخوان

پوکی استخوان بیماری است که تراکم استخوانی را با بالا رفتن سن دچار مشکل می کند. دانشمندان بر این عقیده هستند که مصرف روغن زیتون تاثیر زیادی در بهبود پوکی استخوان دارد و برای خانم های 50 سال به بالا بسیار مهم و ضروری است و شبیه به یک مکمل برایشان عمل می کند.

پوکی استخوان زنان
تنظیم کلسترول

روغن زیتون فواید زیادی برای تنظیم کلسترول دارد و انواع خوب و بد آن را به حد متعادل می رساند. در نتیجه خانم ها می توانند برای جلوگیری از حملات قلبی، سکته یا دیگر بیماری های قلبی عروقی از روغن زیتون استفاده کنند که البته این موضوع در مورد مردان هم صدق می کند.
افزایش طول عمر

همه ما دوست داریم که یک زندگی طولانی و با کیفیت داشته باشیم. روغن زیتون یک منبع چربی سالم محسوب می شود که ما را به این هدف می رساند. ما می توانیم به سن پیری برسیم و در عین حال سالم زندگی کنیم و از بیماری هایی که زندگی ما را به خطر می اندازند؛ دور باشیم.
تر و تازه کردن پوست

خانم ها معمولا با بالا رفتن سن خیلی بیشتر به پوست شان اهمیت می دهند و به دنبال کرم هایی برای تقویت و تازگی و جوانی پوست هستند. شما می توانید از روغن زیتون استفاده کنید، زیرا هیچ ماده شیمیایی ندارد و پوست تان را شاداب نگه می دارد و یک مرطوب کننده طبیعی است. ویتامین E موجود در روغن زیتون دارای خواص ضد التهابی بوده و پوست را نرم می کند.

پوست نرم و زیبا
صاف کردن مو

در کشور های آسیایی اعمال و ماساژ روغن زیتون بر روی مو یک روش رایج بین خانم ها است که باعث می شود فولیکول های آسیب دیده مو ترمیم شوند. همچنین به ساقه مو روغن زیتون می زنند تا موخوره ها بهبود پیدا کنند و از طرفی از روغن زیتون برای جلوگیری از ریزش مو هم استفاده می کنند که بعضی از آن ها روغن زیتون را با تخم مرغ و عسل ترکیب می کنند و آن را به ریشه موی سر می زنند تا بعد از شستن، شاهد درخشندگی و کاهش وز مو باشند.
جلوگیری از درد قاعدگی

شاید برایتان تعجب برانگیز باشد اما روغن زیتون فواید زیادی برای بهبود درد قاعدگی خانم ها دارد. متخصصان در سال 2015 اثرگذاری ایبوپروفن را در برابر روغن زیتون برای درمان درد قاعدگی بین خانم های 17 تا 30 سال بررسی کردند و متوجه شدند که روغن زیتون فواید زیادی برای کاهش درد شکم در این دوران دارد.
کنترل دیابت نوع 2

روغن زیتون فواید زیادی برای خانم ها دارد و خطر دیابت نوع دو که در آن ها رایج است را کاهش می دهد. مصرف روغن زیتون در رژیم غذایی باعث بهبود دیابت نوع دو هم می شود.

دیابت نوع 2
کاهش اضطراب

یکی از مخرب ترین عوامل سلامتی؛ استرس و اضطراب است اما روغن زیتون دارای مواد و ترکیباتی است که به عنوان یک ماده ضد افسردگی و ضد استرس عمل می کند. مصرف روغن زیتون به مدت 4 هفته سطح اضطراب و استرس را کاهش می دهد و باعث تولید هورمون شادیِ دوپامین و سروتونین می شود.
سفت شدن بافت سینه ها

اگر می خواهید سینه های سفت تر بدون جراحی و عمل داشته باشید، ماساژ روغن گیاهی مثل روغن زیتون روی سینه ها به شدت موثر است. پوست این ناحیه را محکم می کند و باعث مرطوب کردن آن می شود و در نتیجه از ترک و خشکی جلوگیری خواهد شد.
مبارزه با خطر سرطان سینه

اگر سابقه سرطان سینه در بین اعضای خانواده شما وجود دارد و می خواهید از این موضوع در خودتان جلوگیری کنید، حتماً روغن زیتون را به بخشی از رژیم غذایی روزانه خود تبدیل کنید تا بافت سینه شما بدون آسیب باشد و از خطر سرطان سینه دور باشید.

سرطان سینه
کمک به کاهش وزن

خبر خوب برای خانم ها؛ این که مصرف روغن زیتون می تواند به کاهش وزن آن ها کمک کند زیرا یک چربی غیر اشباع تک رشته ای است که عاملی برای کاهش وزن خواهد بود و مصرف زیاد آن به مرور زمان چاقی را از بین می برد.
تسکین مشکلات بارداری

یکی دیگر از فواید اعجاب انگیز روغن زیتون تاثیر آن در کاهش خطر مشکلات بارداری است. خانم های باردار که غذا هایی حاوی روغن زیتون می خورند، از مشکلات زیر به دور هستند:

  •     عفونت ادراری
  •     زایمان زودتر از موعد
  •     سزارین اورژانسی
  •     دیابت بارداری

همچنین نوشیدن آب و روغن زیتون برای کاهش حالت تهوع صبحگاهی و یبوست بارداری موثر است.

کاهش مشکلات بارداری
دفع مناسب مدفوع

روغن زیتون یک نرم کننده طبیعی برای محتوای روده محسوب می شود و طبق مطالعات سال 2012، دفع مدفوع را بهبود می بخشد. مصرف یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یبوست را از بین می برد. فقط باید مراقب باشید که در مصرف آن زیاده روی نکنید، در غیر این صورت باعث اسهال خواهد شد.
افزایش قدرت حافظه

اگر می خواهید که قدرت مغزی خود را بالا ببرید تا تاریخ ها و وظایف تان را فراموش نکنید، هیچ چیز بهتر از روغن زیتون نیست و سلامت مغز شما را بالا می برد. اولئیک اسید بخش مهمی از مغز انسان است که با مصرف روغن زیتون می توانید این ماده را به مغزتان برسانید.
افزایش قدرت سیستم ایمنی

در نهایت این که همه ما باید سعی کنیم قدرت سیستم ایمنی خود را ارتقا ببخشیم و هیچ چیز به اندازه روغن زیتون نمی تواند به مبارزه با عفونت ها و جلوگیری از بیماری ها کمک کند. لیپید های چرب در روغن زیتون باعث بهبود سیستم ایمنی شده و خواص ضد التهابی داشته و از بیماری های خود ایمنی جلوگیری می کند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین