پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:03 - 1401/02/27

درمان جوش گرمازدگی با مواد طبیعی در خانه + روش

کارگر آنلاین| نقطه های قرمزی که همراه با خارش براثر گرما و تابش نور خورشید ایجاد می شوند را می توان با استفاده از مواد اولیه و روش های خانگی و طبیعی رفع کرد.

بهترین نسخه خانگی برای درمان سریع جوش گرمازدگی

1- خمیر خشک : مقداری خمیر خشک را روی پوست بمالید تا بدن از حالت فشار و جوش و خارش تسکین پیدا کند این خمیر ph بدن را تنظیم ، التهاب را کاهش و خاصیت آرام بخشی دارد.

نحوه مصرف :مقداری از این خمیر را با آب خیس کنید و روی پوست بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند و بعد با آب سرد بشویید این کار را تکرار کنید تا نشانه ها از بین برود.
2- درمان جوش گرمازدگی با یخ :

جوش گرمازدگی
توصیه های ساده و موثر برای درمان جوش گرمازدگی

یکی دیگر از نسخه های معروف درمان خارش و جوش استفاده از تکه های یخ است. سرما التهاب بالا را کاهش و چرخش خون را بهبود می بخشد و دمای بدن را تنظیم می کند.

نحوه مصرف :مقداری از تکه های یخ را داخل دستمالی بپیچید و 5 تا 10 دقیقه روی محل خارش بمالید این کار را 3 بار در روز انجام دهید.
3- روغن زیتون برای رفع جوش گرمازدگی :

بسیاری از مردم خواص روغن مالی را می شناسند . اسیدهای چرب با خشکی و ...مبارزه میک ند اگرچه بسیاری روغن را برای درمان آلرژی ، تنظیم ph ، کاهش خارش کمک کننده می دانند.

نحوه مصرف :مقداری روغن زیتون را به آرامی روی پوست بمالید و اجازه بدهید پوست آنرا جذب کند این کار را دو بار در روز انجام دهید.
4- با آلوورا جوش گرمازدگی درمان می شود:

همان طور که انتظار می رود آلوورا در درمان جوش و قرمزی پوست که بر اثر گرما ایجاد شده موثر است. آلوورا به دلیل اینکه حاوی فراوانی آب هست و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد رطوبت طبیعی پوست را بالا می برد و ph بدن را تنظیم می کند.

مواد اولیه :1 قاشق غذا خوری ژل آلوورا

نحوه ی مصرف :مقداری از این ژل را به مدت 20 دقیقه روی موضع بمالید و بعد با آب سرد بشویید این کار را 3 بار در روز انجام دهید.
5 -  دم کرده بابونه تسکین دهنده جوش گرمازدگی:

چای خنک بابونه مثل لوسیون طراوات دهنده برای کنترل جوش و خارش استفاده می شود . علاوه بر این چای در هضم و تنظیم دمای بدن بدن موثر است.

نحوه مصرف :یک قاشق بابونه ی خشک را به آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند وقتی به دمای محیط رسید روی محل مورد نظر بریزید و هم چنین می توانید روزانه 1 یا 2 فنجان از آن را بنوشید.
6- جوش گرمازدگی را با جو رفع کنید :

جو خاصیت آبرسانی ، بازسازی ، آرام بخشی دارد و یکی از بهترین نسخه ها در چنین شرایطی است . جو را مستقیما روی پوست بمالید تا قرمزی ، خارش ، جوش آرام شود.

نحوه مصرف :یک فنجان جو را داخل وان حمام بریزید و اجازه دهید 5 دقیقه بماند بعد داخل آن بنشینید . جو را با گلاب ترکیب کنید و روی موضع بمالید و ماساژ دهید این کار را روزی یک بار تا برطرف شدن جوش و خارش  انجام دهید.
7- تاثیر فوق العاده سرکه سیب در رفع جوش گرمازدگی:

سرکه سیب برای تنظیم ph بدن مفید و از آلرژی جلوگیری می کند.

نحوه مصرف :آب و سرکه را به طور مساوی ترکیب و داخل بطری اسپری بریزید و روی موضع اسپری کنید و اجازه بدهید به طور طبیعی جذب پوست شود اینکار را روزی 2 بار انجام دهید.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین