پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:48 - 1401/03/07

سرطان زبان با این ۵ علامت خود را نشان می دهد

کارگر آنلاین| دهان بو و مزه ی متفاوتی پیدا می کند، دردها و خونریزی های عجیب رخ می دهد و... که می توانند هشداری جدی مبنی بر علائم سرطان زبان باشند.

فاکتورهای خطر و موثر در ابتلا به سرطان زبان

همانطور که در بیماری های دیگر ارث تاثیر گذاراست در سرطان زبان هم این قاعده صدق می کند، علاوه بر این مورد سبک زندگی و رژیم غذایی هم از فاکتورهای مهم بشمار میرود. سیگار کشیدن و نوشیدن الکل علاوه براینکه احتمال سرطان زبان را بالا میبرد باعث سرطان ریه، کبد و معده می شود.

برآمدگی های پوستی افرادی که اچ پی وی دارند آنها را بیشتر در معرض سرطان زبان قرار میدهد چون ویروس بطور مستقیم با ظاهر و تومور ارتباط دارد پس این علامت باید نگران کننده باشد.

سرطان زبان
نشانه های سرطان زبان

در مطلب " سرطان زبان، به زبان ساده " به صورت کامل به علل و علائم سرطان زبان پرداختیم، در این بخش نیز به چند مورد رایج تر اشاره خواهیم کرد تا اطلاعات شما را در این مورد بالاتر برده باشم.
لک یا خال سفید داخل دهان و روی زبان

لک و خال های مشکوک یکی از نشانه های بزرگ سرطان زبان است، این خال های خطرناک معمولا سفید یا قرمز هستند و درمان آنها بیشتر از دو هفته طول میکشد؛ با دیدن این نوع خال ها سریع به پزشک مراجعه کنید چرا که تنها یک پزشک متخصص میتواند خطرناک بودن این نوع خال های داخل دهان را تشخیص داده و تایید کند.

لکه روی زبان
زخمی که علامت سرطان زبان

زخم های دردناک زبان که اغلب با دارو درمان نمی شود که یکی از نشانه های سرطان زبان است؛ بطور طبیعی زخم دردناک است اما تفاوت آن در حساسیت بیشتر و پیدایش زود آنهاست. چیزی که مهم است نباید آن را با زخم های معمولی دهان اشتباه بگیرید و به سطح و طول درد آن توجه کنید.
درد ناشی از سرطان زبان

دردناشی از سرطان زبان به زبان محدود نمی شود و به دهان و گلو میرسد و درطول روز و انجام فعالیت هایی مثل نوشیدن و جویدن آن را احساس می کنید. درد هنگام نوشیدن و جویدن ممکن است نشانه ی سرطان زبان یا عفونت گلو، آلرژی، ورم لوزه باشد اگر درد بیشتر از یک هفته طول بکشد و با نشانه هایی مثل لک همراه باشد سریع به پزشک مراجعه کنید.

درد در گلو
بوی بد دهان و سرطان زبان

داشتن بو ی بد دهان بعد از نشانه های بالا رایج است اما با مسواک زدن دندان و زبان از بین میرود و دوباره برمیگردد و اغلب در شرایط خطرناک دهان مزه خون میدهد.

بوی بد دهان
خون ریزی زبان

برخی افراد متوجه نمی شوند خون ریزی مربوط به کدام ناحیه می شود بنابراین با پنبه زبان را پاک کنید و ببینید خون ریزی از کجاست؛ اگر متوجه منشا خونریزی از زبان شدید به پزشک مراجعه کنید.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین