پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:59 - 1401/03/07

روایت وزیر کار از دلایل حذف یارانه‌ معیشتی برخی خانوارها‌

کارگر آنلاین | وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۹۰ درصد مردم یارانه کمک‌معیشتی می‌گیرند، گفت: به دستور رئیس‌جمهور یک ماه فرصت برای بررسی نهایی اعتراض مردم به قطع یارانه‌ها وجود دارد.

به گزارش کارگر آنلاین، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امر‌وز در حاشیه معارفه سرپرست حراست وزارت کار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 90 درصد مردم یارانه کمک معیشتی می‌گیرند و همه کسانی که جزو 90 درصد یعنی 9 دهک پائین درآمدی هستند و هنوز یارانه نگرفته‌اند خیالشان راحت باشد.

  • وی گفت: کسانی که تاکنون یارانه نگرفته‌اند دو گروه هستند، از این افراد، عده‌ای تاکنون پرونده یارانه نداشته‌اند که حدود 7.5 میلیون نفر هستند، آنها باید در سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها به نشانی may.gov.ir ثبت‌نام کنند و از این تعداد 4 تا 5 میلیون نفر جزو 90 درصد هستند. 
  • وی ادامه داد: در موضوع اینکه چرا عده‌ای افراد یارانه نمی‌گرفتند، یا اینکه اصلا ثبت‌نام یارانه نداشته‌اند و یا اینکه دولت قبلی خدماتی که باید به آنها ارائه می‌کرده است را ارائه نداده است و الان تعداد آنها بالا رفته است، سازمان هدفمندی یارانه‌ها فهرست‌ متقاضیان جامانده یارانه را دریافت می‌‌کند و به ما ارائه می‌کند و اگر جزو 90 درصد مردم باشند، به آنها یارانه‌ةای کمک‌معیشتی را از اردیبهشت 1401 یارانه‌ پرداخت می‌کنیم.
  • وی ادامه داد: همچنین دسته دوم کسانی هستند که در دهک 10 درآمدی یعنی پردرآمد هستند و شناسایی شدند، تعدادی از آنها تا فروردین‌‌ یارانه می‌گرفتند و از اردیبهشت‌ماه نگرفتند. آنها درخواست بازنگری داشتند، بدین ترتیب کسانی که درخواست داشتند به دستور رئیس‌جمهور یک‌ماه یارانه معیشتی آ»ها پرداخت شده اما مسدود است تا بررسی شود.
  • وی گفت:‌ یک ماه فرصت برای بررسی نهایی تقاضاها وجود دارد و افراد می‌توانند به وب‌سایت وزارت کار به نشانی hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند و درخواست بازنگری داشته باشند.
  • وزیر کار این را هم گفت: تقاضای کسانی که بررسی شده و جزو 9 دهک کم‌درآمد باشند به فهرست یارانه‌بگیران اضافه می‌شوند و به زودی برایشان پیامک ارسال می‌شود. همچنین افراد می‌توانند شناسنامه اقتصادی خانوار خود را ببینند و اگر درخواست بازنگری دارند، در سامانه حمایت اعلام کنند.
  • وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره گلایه برخی از بازنشستگان که فرزند آنها دارای درآمد شده و یارانه معیشتی آنها حذف شده است، گفت:‌ بخش زیادی از این اعتراضات درست است، یا مثلا کسانی که خودرو داشتند و به صورت قولنامه‌ای فروخته‌اند و یا براساس اطلاعات پلیس راهور هنوز ماشین به نام فرد قبلی است، ما اصل اعتراض‌ را بر صحت می‌گذاریم و به آنها فرصت می‌دهیم سند به نام خریدار خودرو صادر کنند یا اینکه فرزند خانوار که بزرگ شده و خانواده مستقل تشکیل داده است، اما پرونده یارانه‌اش را جدا نکرده، خانوار جدید یارانه‌ای تشکیل دهد و مستقل شود تا بتوانیم به سرپرست خانوار یارانه معیشتی بدهیم.
  • وزیر کار این را هم گفت: ‌کسانی که فرزند بزرگ دارند و می‌خواهند پرونده یارانه‌ای خانوار آنها جدا شود و یا کسانی که با حساب شخصی خود کار اقتصادی انجام می‌دهند، باید حساب فردی از حساب تجاری آنها جدا شود، به عنوان مثال کسانی هستند که حساب کارپردازی اداره با شماره حساب فردی آنها انجام می‌شود. به آنها هم فرصت می‌دهیم شماره حساب شخصی خود را از حساب تجاری و اداری جدا کنند.
  • وی همچنین اظهار داشت: تعدادی از طلاب هستند که وجوه شرعی به حسابشان واریز می‌شود که آنها باید به دفتر مراجع تقلید ارجاع دهند، آنها هم باید حساب فردی خود را از حساب وجوه شرعی جدا کنند، اگر این اتفاقات بیفتد، اکثر این متقاضیان جزو 90 درصد مردم قرار می‌گیرند و یارانه شامل حالشان می‌شود.
  • وزیر تعاون تأکید کرد: دولت نمی‌خواهد حتی یک نفر از 9 دهک کم‌درآمد جامعه حقش ضایع شود و یارانه به حساب آنها واریز می‌شود. البته یارانه‌ای که فعلا واریز علی‌الحساب است و اگر جزو 90 درصد باشند بعداً قابل برداشت می‌شود.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین