پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:24 - 1401/03/07

ویتامینی که باعث ریزش موهایتان میشود!!

کارگر آنلاین| ویتامین ها یکی از راه های درمان ریزش مو هستند اما استفاده از برخی از آن ها نتیجه ی عکس داشته و باعث ریزش شدید مو میشوند.

ویتامین هایی که زیاده روی در آنها باعث ریزش مو میشود

شما باید حتما مواد مغذی را به بدن تان برسانید و رژیم غذایی خود را بهبود ببخشید. متخصصان تغذیه و سلامت بر این عقیده هستند که در مصرفِ هیچ غذایی زیاده روی نکنید تا بدن تان دچار مشکل نشود؛ همچنین باید مراقب باشید که چه ویتامین هایی استفاده می کنید. بعضی از ویتامین‌ ها و مواد معدنی هستند که اگر زیاد استفاده شوند، باعث ریزش مو خواهند شد که در ادامه آن ها را به شما معرفی می کنیم.

قبل از هر چیز باید بگوییم که وارد شدن مواد معدنی و ویتامینِ اضافه به جریان خون اتفاق نادری است؛ اما به هر حال باید مراقب باشید که ریسک نکنید. این ویتامین ها شامل موارد زیر هستند:
سلنیوم

تحقیقاتی انجام شده و به این نتیجه رسیده اند که مصرف زیاد سلنیوم باعث می‌ شود تا وارد جریان خون شود و مشکلاتی مانند ریزش مو را به وجود بیاورد؛ پس باید مراقب باشید که خیلی در مصرفِ آن زیاده روی نکنید.

مواد غذایی سلنیوم
ویتامین آ

ویتامین آ نه تنها در غذا و نوشیدنی وجود دارد، بلکه در بسیاری از دارو های مربوط به درمان آکنه هم هست. اگر زیاد استفاده شود، پسماند آن وارد خون شده و باعث مشکلاتی مانند تاری دید، استفراغ و ریزش مو خواهد شد. این ویتامین محلول در چربی است و بدن آن را ذخیره می کند تا بعدا از آن استفاده کند اما اگر مقدار این ویتامین زیاد باشد، به خون می رسد و این مشکلات را به وجود خواهد آورد.
زینک

زینک می تواند به عنوان یک ماده بسیار مؤثر برای مشکلاتی مانند ریزش مو استفاده شود؛ اما مصرف زیاد از حد آن هم جزء مواردی است که نتیجه عکس خواهد داد و ریزش مو را افزایش می دهد؛ پس باید خیلی مراقب باشید و دوزِ مصرفیِ آن طبق تجویز پزشک باشد.

قرص زینک
ویتامین e

ویتامین e ماده‌ای است که بدن همه ما به آن نیاز دارد؛ اما اگر به طور منظم و زیاد از حد استفاده شود، ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی را ایجاد کند و باعث مشکلاتی مانند ریزش مو باشد؛ همچنین ممکن است خطر خونریزی های شدید را در بدن زیاد کند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین