پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:44 - 1401/03/09

این تغییرات در بدن پس از قطع قرص ضد بارداری رخ میدهند

قطع قرص ضد بارداری تغییراتی را در بدن ایجاد میکند که ممکن است از آن ها بی اطلاع باشید و باعث نگرانی شما شوند.

نامنظم شدن پریود

بعضی از افراد بعد از این که قرص ضد بارداری را قطع می‌ کنند، سریعاً پریود می شوند اما پریود بعضی دیگر از خانم ها بعد از مدتی نامنظم خواهد شد؛ البته بعد از اینکه شما مصرف قرص را قطع می کنید، بازهم تخمک گذاری در چرخه اول اتفاق می‌ افتد اما هیچ تضمینی نیست که چرخه های بعدی هم منظم باشند؛ بنابراین ممکن است با به هم خوردن تنظیم عادت ماهیانه روبرو شوید.

پریودی نامنظم
کاهش سطح باروری

خیلی از افراد نگران این هستند که سطح باروری در بدن آن ها کاهش پیدا کند. مطالعات زیادی هم در این باره به انجام رسیده است که شاید باروری بدن بعد از قطع قرص، کم‌تر از زمان قبل از مصرف قرص باشد.
احتمال افزایش یا کاهش وزن

بعضی ها عقیده دارند زمانی که قرص ضد بارداری را قطع کرده و کنار گذاشته اند، دچار افزایش وزن شدند و خیلی ها هم کاهش وزن غیرطبیعی را تجربه کردند که البته این قضیه کوتاه مدت است و بعد از مدتی وارد چرخه طبیعی می گردند؛ اما به هر حال باید بیشتر مراقبت کنید.
ریزش مو و آکنه

بعضی از افراد تغییرات هورمونی را به خاطر مصرف این دارو ها در بدن تجربه می کنند و بعد از قطع مصرف قرص ضد بارداری هم دچار ریزش مو یا آکنه روی صورت خود می شوند.

ریزش مو
تغییرات روحی روانی

بعضی از افراد ممکن است تغییرات روحی روانی را بعد از قطع مصرف قرص ضد بارداری تجربه کنند که بعضی از این تغییرات جسمی هستند. بعضی دیگر هم از لحاظ احساسی و عاطفی دچار حس ناپایداری می شوند که کاملا طبیعی است.
تغییر در میل جنسی

ممکن است که عده ای از زنان بعد از مصرف این دارو تغییراتی را در میل جنسی خود احساس کنند که اکثراً با کاهش میل جنسی مواجه می شوند و قطعا این هم یکی از عوارض جانبی قطع مصرف این دارو ها می باشد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین