پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:52 - 1401/03/11

فواید بخور رازیانه برای پوست و روش استفاده از آن

بخور رازیانه یکی از روش های پرکاربرد برای بستن منافذ پوست است و علاوه بر آن خاصیت پاکسازی و آبرسانی پوست را نیز دارد.

خواص رازیانه برای پوست
لایه برداری پوست :
از مخلوط دانه های رازیانه آسیاب کرده با مقداری آب، خمیر ی تهیه کنید و روی پوست صورت بمالید. این کار باعث لایه برداری پوست میشود.
درمان سلولیت :
دانه ی رازیانه را 20 دقیقه در آب خیس کنید و سلولیت مورد نظر را با آن ماساژ دهید . این کار باعث نرم و مرطوب شدن پوست می شود و علائم سلولیت را کاهش می دهد.
پاک سازی پوست :
دانه رازیانه را پس از جوشاندن، خنک کنید ، سپس مقداری روغن درخت چای را به آن اضافه کنید و این محلول را به پوست بمالید. این عمل باعث پاک ساری پوست می شود .
با وجود محصولات مختلف بهداشتی و آرایشی که امروزه با منشأ گیاهی در جهان تولید می شود اما هنوز افرادی ترجیح می دهند از لوسیون ها و داروهای گیاهی تولید شده بدون بدون دخالت دستگاه های صنعتی، برای حفظ و سلامت پوست و موی خود بهره ببرند.یکی از این گیاهان پرکاربرد ، رازیانه است که از دانه ، روغن و بخور آن برای زیبایی پوست استفاده می شود .
خواص رازیانه  
خواص بخور رازیانه
یکی از روش های پرکاربرد برای بستن منافذ پوست ،استفاده از بخور رازیانه است. برای اینکه اکثر بخورها موجب باز شدن منافذ پوستی می شوند ، اما بخور رازیانه به صورت استثنا در انقباض منافذ پوستی بسیار موثر است و پس از استفاده از این بخور نیازی به استفاده از مواد قابض کننده سطح پوست وجود ندارد. همچنین بخور رازیانه خواص ضدپیری دارد .خاصیت آنی اکسیدانی رازیانه باعث جوانسازی پوست شده و علائم پیری را از بین میبرد.
بخور رازیانه علاوه بر پاک سازی و آبرسانی پوست ، موجب دریافت مواد غذایی توسط سلولهای پوستی در بهترین شکل ممکن می شود .
یکی دیگر از فواید بخور رازیانه ، درمان جوش و آکنه می باشد . رازیانه با خاصیت ضد التهابی اش باکتر های عامل جوش و آکنه را از بین میبرد.
روش استفاده از بخور رازیانه  
برای بخور رازیانه، 2 تا 3 قاشق غذاخوری برگ رازیانه خشک شده را درون 2 لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید به آرامی بجوشد . سپس از بخار این آب برای بخور دادن صورت خود استفاده کنید.
برای بسته شدن منافذ پوست که موجب از بین رفتن آراستگی پوست صورت می شود ، استفاده از این بخور دوبار در هفته موثر می باشد .

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین