پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00002:11 - 1401/06/14

پویش جاماندگان؛ سلامی که از راه دور نثار جانان شود

کارگر آنلاین | پیاده روی اربعین رسمی امروزی نیست، ولی طی سالیان اخیر به عنوان فرهنگی اسلامی جهت عرض ارادت به ساحت مقدس امام حسین علیه السلام با اقبال عمومی مواجه شده است؛ در این مسیر کمک به همنوعان در کنار برگزاری مراسم دهه آخر صفر بهترین گزینه برای جاماندگان راهپیمایی اربعین است.

 علی عبدالصمدی؛ پیاده روی اربعین حسینی رسمی امروزی نیست، ولی طی سالیان اخیر به عنوان فرهنگی اسلامی جهت عرض ارادت به ساحت مقدس امام حسین علیه السلام با اقبال عمومی مواجه شده و بیشتر مورد توجه اصحاب رسانه و مریدان آن حضرت قرار گرفته است.

  • بنا بر روایات نخستین شخصی که مفتخر به زیارت مزار حسین ابن علی علیه السلام شد جابر ابن عبدالله انصاری از اصحاب پیامبر صلوات الله علیه و آله و سلم بود. از آن زمان رسم چهلم گرفتن برای سیدالشهدا و البته سایر متوفیان شیعه باب شد.

امسال پس از سال‌ها شیوع ویروس کرونا کمی بهبود یافته و زائران با حفظ پروتکل‌های بهداشتی می‌توانستند به خیل عظیم زائران حتی با پای پیاده بپیوندند. با وجود این، تحولات اخیر در عراق باعث شد تردد در مرز عراق با برخی محدودیت‌ها جهت حفظ امنیت جانی زائران ایران مواجه شود. مرز‌ها بسته شدند و آمد و شد به طور کلی متوقف شد.

  • با این همه، چیزی از ارادت مریدان اهل بیت و حضرت سیدالشهداء کم نشد و جنبش جاماندگان باز شروع به فعالیت کرد. آهسته آهسته خیمه‌های عزاداری اربعین و دهه‌ی آخر صفر مهیا می‌شوند و خیل عظیمی از افرادی که به دلایل مختلفی از جمله بیماری، معلولیت، اشتغال، انجام وظایف اجتماعی و... امکان عزیمت به این حرکت بزرگ فرهنگی مذهبی را نداشتند، با پیوستن به جنبش جاماندگان، ارادت خود را به ساحت مقدس سبط نبی مکرم اسلام (ص) اعلام می‌کنند.

برپایی هیات ها، دسته‌های عزاداری و از همه مهم‌تر کمک به نیازمندان و انجمن‌ها و موسسات خیریه از اهم فعالیت‌ها و پویش‌هایی هستند که هم مراسم دهه‌ی آخر سفر را زنده نگه می‌دارند و هم باعث باقیات و صالحات و ترویج فرهنگ کمک به نیازمندان می‌شود.

با توجه به این که امسال دهه‌ی آخر صفر با هفته‌ی آخر شهریور و آغاز مدارس و جشن عاطفه‌ها متقارن شده است، کمک کردن به نیازمندان بالاخص دانش آموزان نیازمند در قالب فعالیت‌های مربوط به دهه‌ی آخر صفر می‌تواند بهترین گزینه برای جاماندگان زیارت اباعبدالله الحسین باشد. کمک به نیازمندان همواره در فرهنگ اسلامی سفارش شده و باعث رضایت الهی و کمک به نیازمندان جامعه خواهد شد.

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین