پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:36 - 1401/08/14

کارگران داروگر رشت: مسئولان استانی پاسخگو نیستند

کارگر آنلاین | کارگران صنایع بسته بندی داروگر رشت می‌گویند که کارفرما هنوز بابت مطالبات مربوط به دست‌کم ۶ ماه دستمزد پرداخت نشده؛ با آن‌ها تسویه حساب نکرده است.

به گزارش کارگر آنلاین ، تعدادی از کارگران داروگر رشت واقع در استان گیلان گفتند: حدود ۲۰ کارگر در صنایع بسته‌بندی داروگر رشت با سوابق بالای ۱۸ تا ۲۳ سال باقی مانده‌اند که شش ماه دستمزد سال جاری خود را طلبکارند.

  • به گفته یکی از کارگران، ادامه بلاتکلیفی در وضعیت کارگران این کارخانه و اینکه چند ماه حقوق نگرفته‌اند، باعث شده شمار زیادی از کارگران خودخواسته محل کار خود را ترک کنند.
  • او گفت: تعداد کارگران این کارخانه در ابتدای سال جاری به ۷۰ نفر می‌رسید اما با تداوم مشکلات کارخانه در حال حاضر تعداد کارگران به حداقل ۲۰ نفر کاهش یافته است.
  • او گفت: وضعیت کارگران داروگر رشت هر روز به نسبت روز قبل بدتر می‌شود و هرچند وقت یکبار اخبار اعتراض و پرداخت نشدن حقوق کارگران کارخانه در رسانه‌ها منتشر می‌شود، اما هنوز مسئولان مستقیم این وضعیت را پیگیری نمی‌کنند.
  • طبق اظهارت وی؛ وضعیت کارخانه و کارگران صنایع بسته‌بندی داروگر برای مسئولان استان گیلان به حدی عادی شده که هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهند با این حال کارگران با این وضعیت، بعد از سال‌ها کار و تلاش چاره‌ای جزء ترک محل کار خود و روی آوردن به مشاغل دیگر برای تامین زندگی خود و خانواده‌هایشان را ندارند.
  • این کارگر در ادامه اظهار کرد: بیشتر کارگرانی که از کارخانه خارج شده‌اند به مشاغل  ساختمانی، پیک موتوری، رانندگی در موسسات کرایه خودرو و نظافت منازل روی آورده‌اند و تعداد کمی هم در واحد‌های تولید و صنعتی مشغول شده‌اند.
  • او در خاتمه درباره وضعیت تولیدات صنایع بسته بندی داروگر گفت: فعالیت واحد تیوپ، چاپ و سایر خطوط تولیدی صنایع بسته‌بندی داروگر رشت تقریبا متوقف شده و فقط یک خط از ۴ خط واحد تزریق درب شامپو خمره‌ای فعال است.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین