پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:27 - 1401/08/18

۱۳ آبان، حماسه‌ای بود که دشمن را وادار به عقب‌نشینی کرد

کارگر آنلاین | کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه «مراسم ۱۳ آبان امسال ثابت کرد دشمن نتوانسته به اهدافش برسد»، گفت: «این حماسه‌ای بود که دشمن را وادار به عقب‌نشینی کرد»

به گزارش کارگر آنلاین ، مسعود اکبری، روزنامه‌نگار و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با سراج24 با اشاره به اغتشاشات اخیر در تهران و برخی نقاط کشور گفت: در ناآرامی‌های 40 و اندی روز گذشته شاهد هیچ رد و نشانی از اعتراض مدنی نبودیم چراکه از فردای ماجرای فوت مهسا امینی، عده‌ای از فاز اعتراض به فاز اغتشاش شیفت کردند و اساساً ضایعه درگذشت مهسا امینی و انتقادات به گشت ارشاد که بعد از چند روز به محاق رفت، بهانه‌ای برای نشانه گرفتن کلیت نظام اسلامی شد.

13 آبان، حماسه‌ای بود که دشمن را وادار به عقب‌نشینی کرد

  • اکبری در پاسخ به سؤالی در خصوص علل ظهور و بروز وقایع اخیر اظهار داشت: زمینه‌های اتفاقات این روزها را کسانی تمهید کردند که در سال‌های گذشته، زلف همه مشکلات کشور را به مسائل خارجی گره زدند و تمرکز زیادی آنها برای مذاکره با طرف‌های غربی باعث تحریم‌های فلج‌کننده و تورم‌های چند صددرصدی در مسکن و خودرو و ارز و... شد. یکی از زمینه‌های اعتراضات امروز، به دلیل وضعیت اقتصادی است که دولت‌های قبل به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از علل بروز وقایع اخیر، اقدامات کور رسانه‌های ضدانقلاب و شبکه‌های غربی بود، گفت: در کنار آنها متأسفانه در داخل هم برخی در شاکله شبکه نیابتی غرب با تشویق اغتشاشگران و برجسته‌سازی آشوب‌ها و بزرگنمایی آنها، بر آتش اغتشاش بنزین می‌ریختند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تاکتیک‌های اغتشاشگران گفت: اقدامات آنها دقیقاً تکرار شورش‌های خیابانی در فتنه 88 و آبان 98 بود؛ از آتش زدن سطل‌های زباله تا آسیب زدن به تابلوها و اموال عمومی و سردادن شعارهای ساختارشکنانه.

اکبری اضافه کرد: البته پروژه کشته سازی و حملات فیزیکی آنها به نیروهای امنیتی، بسیج و روحانیون علی‌الخصوص اقدام تروریستی در شاهچراغ شیراز و یا ماجرای کرج نشان می‌داد دشمن نسبت به فتنه‌های گذشته در سطح متفاوت‌تر و عمیق‌تری به دنبال ویران‌سازی و ناامن جلوه دادن کشور است

وی گفت: نباید فراموش کرد که همه این اقدامات حاکی از برنامه‌ریزی‌های پشت پرده سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه بود. در همین ماجرای اقدام تروریستی در شیراز، مسئولان وزارت اطلاعات اعلام کردند علاوه بر عاملان اصلی این جنایت، بیش از 20 نفر را دستگیر کرده‌اند که همگی از اتباع غیر ایرانی بوده‌اند.

  • این تحلیلگر سیاسی، اتفاقات اخیر را عبور شفاف از خطوط قرمز امنیتی دانست و بیان کرد: اقدامات تروریستی از سوی منافقین و یا معاندین و داعش و ... در گوشه‌ای از این کشور، با هدف القای عدم توانایی نظام در برقراری امنیت و اساساً مهندسی رعب و وحشت در افکار عمومی و حتی نیروهای امنیتی صورت می‌گیرد این در حالی است که اتفاقاً افکار عمومی و همچنین نیروهای امنیتی و انتظامی چه در پلیس و چه در سپاه و وزارت اطلاعات و بسیج بیشتر آماده‌تر و مهیاتر می‌شوند و انگیزه‌شان برای مقابله با دشمن باورمندتر و پویاتر می‌شود.

وی گفت: شما ببینید حتی نوجوان ایرانی با در دست داشتن عکس آرتین و آرشام در تظاهرات 13 آبان نسبت به دشمن اعلام انزجار می‌کند یا با در دست داشتن تصاویر رهبر انقلاب و یا سردادن شعارهای ضد استکباری، پیوند خود با نظام و انقلاب را به نمایش می‌گذارد. خب این یعنی برکت. همین 13 آبان که روز جمعه شاهد آن بودیم یعنی دشمن نتوانسته به اهدافش برسد.

اکبری با اشاره به حضور گسترده آحاد مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان، تصریح کرد: راهپیمایی ضد استکباری 13 آبان امسال که در 900 شهر ایران برگزار شد به معنای واقعی کلمه یک حماسه بود؛ حماسه‌ای که دشمن را وادار به عقب‌نشینی کرد و نظام سلطه را به این تحلیل رساند که تغییر نظام ایران، آرزویی است که باید با خودشان به گور ببرند!

منبع: سراج24

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین