پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:58 - 1401/09/14

توضیحات بانک رفاه کارگران در خصوص میانگین دریافت تسهیلات توسط کارکنان این بانک

کارگر آنلاین | در پی درج خبری در روزنامه و وب‌سایت فرهیختگان مبنی بر ارائه گزارشی در خصوص تسهیلات دریافتی کارکنان بانک‌ها که در رسانه‌های دیگر نیز بازتاب داشت، بانک رفاه کارگران با انتشار توضیحاتی به برخی مطالب و آمارهای اشتباه در این گزارش پاسخ داد.

به گزارش کارگر آنلاین ، توضیحات بانک رفاه کارگران در خصوص میانگین دریافت تسهیلات توسط کارکنان این بانک به این شرح است : 

  • اخیراً مطلبی در برخی از رسانه‌ها منتشر شده که در آن میانگین تسهیلات پرداختی به کارکنان بانک رفاه به اشتباه یک میلیارد و 80 میلیون تومان عنوان شده است. این در حالی است که برای محاسبه میزان پرداخت تسهیلات به کارکنان، باید مجموع کارکنان شاغل و بازنشسته را در نظر گرفت و محاسبه کرد؛ اما در خبر مذکور صرفا به کارکنان شاغل این بانک بدون در نظر گرفتن آمار همکاران بازنشسته پرداخته شده است. 
  • بر اساس این گزارش، مجموع تسهیلات پرداخت شده به کارکنان بانک رفاه کارگران در طول سالیان و به صورت تدریجی بوده و اگر این مبلغ پرداختی به تعداد کارکنان بانک یعنی 9554 نفر و 4015 نفر از کارکنان بازنشسته آن (در مجموع 13569 نفر) تقسیم شود، میانگین دریافت تسهیلات کارکنان بانک رفاه کارگران 6 میلیارد و 190 میلیون ریال می‌شود و نه 11 میلیارد و 800 میلیون ریالی که در گزارش به اشتباه آمده است. بدون شک میانگین دریافت تسهیلات کارکنان بانک رفاه کمتر از سقف تعیین شده برای کارکنان سیستم بانکی و ‌طی ادوار خدمت است.
  • لازم به ذکر است، میزان تسهیلات پرداختی به کارکنان بانک‌ها تابع قوانین و مقرراتی است که توسط مراجع قانونی ذیربط تعیین می‌شود و بانک رفاه کارگران همواره خود را ملزم به رعایت سقف تسهیلات تعیین شده در دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌های مربوط دانسته و می‌داند.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین