پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:20 - 1401/11/15

زنده نگهداشتن یاد شهدای کارگر انقلاب اسلامی در گروی دفاع از حقوق مردم و کارگران است

کارگر آنلاین | دبیرکل خانه کارگر با تاکید بر حق درمان مناسب برای بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدای کارگر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی با همین دفاع از حقوق مردم و کارگران محقق می‌شود.

به گزارش کارگر آنلاین ، سومین مراسم بزرگداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی به همت خانه کارگر جمهوری اسلامی در محل دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر برگزار شد. این مراسم با سخنرانی چهره‌های تشکل‌های کارگری و همراه با مولودی خوانی به مناسبت ولادت امیرمومنان(ع) و برگزاری چند مسابقه قرآنی و مفرح آغاز شد.

  • در ابتدای این مراسم، علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) ضمن تبریک سالروز ولادت امام علی(ع) و دهه فجر اظهار کرد: ما در انقلاب به دنبال تقدیس چیزی نبودیم و با مطالبه به میدان آمدیم.
  • وی ادامه داد: در مذاکرات دستمزدی امسال بیم آن می‌رود که حق اعتراض به رسمیت شناخته نشود. حرف ما در هر شرایطی چیزی جز گفت و گو نبوده است.
  • محجوب افزود: اگر کسانی بررسی کردند و به اشکالاتی رسیدند، حتما باید بگویند. درست است که دستگاه‌های جاسوسی خارجی سعی دارند از هر مطالبهای سواستفاده کنند، اما این نباید مانع شنیدن مطالبات توسط مسئولین و انکار حق مردم شود.
  • دبیرکل خانه کارگر با اشاره به مشکلات معیشتی کارگران گفت: انقلاب اسلامی یک بحث اش مطالبه است و مطالبه مزد هم بخشی از مسیر انقلاب است. انقلاب به معنای جوشش داشتن است و سرکوب مزد و زور گفتن کارفرما عکس مسیر انقلاب است.
  • نماینده ادوار پیشین مجلس اظهار کرد: تشکیلات خانه کارگر  بر سر حق مطالبه‌گری و مزد ایستاده است. بحث دیگر ما صندوق تامین اجتماعی و عدم تادیه بدهی دولت در بودجه امسال است.
  • وی افزود: اگر بازنشستگان به حقوق خود نرسد و بدهی سازمان پرداخت نشود، مسئولان از اعتراض این قشر نباید تعجب کنند.
  • علیرضا محجوب بیان کرد: اگر اشتباهی در مسیر انقلاب در راه انجام تعهدات رخ داد، این ناشی از آن مسیر انقلاب نیست. وزیر کار چندی پیش گفتند که بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی  پرداخت می‌کنند اما حتی بدهی سال‌های قبل هم داده نشد. اکنون سازمان برای امور صندوق پول با بهره و با اثر تورم استقراض میکند و این درحالی است که این دولت است که به حساب صندوق باید پول نقد واریز می‌کرد.
  • دبیرکل خانه کارگر افزود: امسال باید برای تبدیل وضعیت پرسنل واحدها از قراردادی به رسمی شروع شود و در دهه فجر زمان یادآوری این است که این حقوق قانونی مثل امنیت شغلی باید اعاده شود.
  • وی با تاکید بر حق درمان مناسب برای بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدای کارگر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی با همین دفاع از حقوق مردم و کارگران محقق می‌شود.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین