پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00020:36 - 1401/11/19

به مناسبت ایام الله دهه فجر صورت گرفت؛

طرح ویژه بانک سپه برای وصول مطالبات غیرجاری مشتریان

کارگر آنلاین | بخشش ۶ درصدی جرائم مطالباتی مشتریان با تأکید بر رعایت کامل قوانین و مقررات و با هدف مساعدت به مدیونین در دستور کار شعب بانک سپه قرار گرفت. 

به گزارش سرویس خبری بانک و بیمه کارگر آنلاین ، به مناسبت ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بخشش 6 درصدی جرائم مطالباتی مشتریان با تأکید بر رعایت کامل قوانین و مقررات و با هدف مساعدت به مدیونین در دستور کار شعب بانک سپه قرار گرفت.

قوانین و مقررات بسته وصول مطالبات غیر جاری بانک سپه به شرح ذیل است:

  • درصورتی که بدهکار کل مبلغ بدهی خود را به صورت نقدی تسویه کند، روسای شعب مکلفند 6 درصد از مبلغ وجه التزام تأخیر تأدیه دین در تعهدات و تسهیلات غیر قرض الحسنه و وجه التزام تأخیر تأدیه دین در تسهیلات قرض الحسنه (حداکثر 8 درصد) را به صورت کامل مورد بخشودگی قرار دهند.
  • در تسهیلات دارای اقساط متعدد که بدهکار دارای مانده بدهی اقساط در طبقات سررسید گذشته یا معوق، در صورت وصول کل مانده سرفصلهای مطالباتی (نه الزاماً کل بدهی قرارداد) بخشودگی 6 درصد از وجه التزام تأخیر تأدیه دین به نسبت کل مانده سرفصل مطالباتی صورت پذیرد و مابقی اقساط در مواعد مقرر از پیش تعیین شده وصول خواهد شد.
  • درزمان امهال با استفاده از ابزارهای وصول به صورت اقساطی (از جمله تبدیل و تجدید) مشروط به وصول حداقل 50 درصد مانده کل بدهی به عنوان پیش دریافت، به نسبت مبلغ پرداختی، 6 درصد از وجه التزام مشمول بخشودگی و متعاقب آن در پایان دوره امهال، در صورت پرداخت کل بدهی، 6 درصد از وجه التزام اقساط امهالی باقی مانده نیز مورد بخشودگی قرار می گیرد.
  • در راستای کاهش پرونده های ارجاع شده به محاکم قضایی و تسریع در تسویه قراردادهای مطالباتی در صورت مراجعه مشتری و تسویه نقدی بدهی، دستورالعمل وزارت امور اقتصادی و دارایی، در مورد بدهکاران بانکی مشمول این بسته کاملاً رعایت شود. 
  • لازم به ذکر است، استفاده از مزایای این بسته مشمول بدهکارانی است که بدهی آنها تا تاریخ 30 دی ماه 1401 در طبقه غیر جاری قرار گرفته و بدهی خود را تا تاریخ 31 خرداد ماه 1402 در قالب این بسته پرداخت کنند.
  • مشتریان و متقاضیان طرح بخشودگی جرائم تاخیر برای کسب اطلاع بیشتر می توانند به شعب سراسر کشور بانک سپه مراجعه کنند.
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین