پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:24 - 1401/11/30

نشست هم اندیشی مطالبه گران عفاف و حجاب «محصنات» در مشهد برگزار شد

کارگر آنلاین | اولین نشست هم اندیشی کشوری مطالبه گران عفاف و حجاب «محصنات» در مشهد برگزار شد.

به گزارش کارگر آنلاین ، اولین نشست هم اندیشی مطالبه گران عفاف و حجاب «محصنات» در سالن آمفی تئاتر بوستان کوهسنگی مشهد برگزار شد و بانوان مطالبه‌گر در حوزه عفاف و حجاب از سراسر کشور به بیان گزارش عملکرد حدود هشتاد روز مطالبه در حوزه احیای قانون عفاف و حجاب پرداختند. 

  • در ابتدای این جلسه، علی سهیلی از فعالان فرهنگی خراسان رضوی درباره تلاش بانوان مطالبه گر جریان اجتماعی احیای عفت عمومی اظهار کرد: در فعالیت بانوان مطالبه گر در حدود 30 شهر و بسیاری از مراکز استان ها در راستای عفاف و حجاب، کارهای بسیار بزرگی صورت گرفت که مصداق آتش به اختیار است.
  • وی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص آتش به اختیار، افزود: رهبر انقلاب فرمودند بروید و کار فرهنگی تمیز انجام بدهید. لذا کار فرهنگی بانوان مطالبه گر جریان احیای عفت عمومی (محصنات) هم مصداق آتش به اختیار است چون دشمنان و رسانه های معاند نتوانستند روایت اول و روایت دروغی از فعالیتشان منتشر کنند، بلکه مخالفین شما مورد حمایت جریان ضد انقلاب قرار گرفتند.
  •  علی سهیلی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به وقوع پیوست و جمهوری اسلامی شکل گرفت. اکنون ما در حال نظام سازی، کشورسازی و مردم سازی هستیم. 
  • وی با بیان اینکه از ابتدا قرار بود جمهوری اسلامی، ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی را اجرایی و عملیاتی کند، متذکر شد: حرکت بانوان مطالبه گر باعث شد شعائر و ارزش های اسلامی یک بار دیگر جلوی چشم مسئولینی بیاید که قرار بود در جمهوری اسلامی این موارد را اجرایی کنند.
  • سهیلی همچنین به سخنان رهبری معظم انقلاب اسلامی در آذرماه 87 در دیدار دانشجویان دانشگاه علم و صنعت، اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری گفتند: اصل، محتوای جمهوری اسلامی است. 
  • وی خطاب به بانوان محصنات، بیان کرد: کار بزرگ بانوان این بود که سیرت و محتوای جمهوری اسلامی را روی دست گرفتید تا وجدان عده ای درد بگیرد. شما چیزهایی را پیگیری کردید که وظیفه مسئولان جمهوری اسلامی بود. انتخاب عنوان بست نشینی که سنت بزرگانی مانند شیخ فضل ا... نوری است نشان داد که جریان اجتماعی محصنات چه تفکر عمیقی دارد. چون دیگر نمی توان حدود سه ماه بست نشینی مطالبه گران را نادیده گرفت.
  • در ادامه این نشست خانم علی بخشی، نماینده بانوان مطالبه گر عفاف و حجاب در همدان به بیان گزارش دیدار بانوان مطالبه گر این استان با معاون اجرایی رییس جمهور پرداخت و گفت: در دیدار کوتاه با معاون اجرایی رئیس جمهور، برخی قوانین مصوب در کشورمان در حوزه عفاف و حجاب را یادآوری شد و در دیدار مدتی بعد نیز مطالبات بیان شد که لازم است با 5 وزیر دیدارهایی را داشته باشیم و بسته های پیشنهادی خود را ارائه بدهیم.  
  • در ادامه حجت الاسلام اخلاقی از اساتید حوزه و دانشگاه درباره نقش مردم در ایجاد تمدن اسلامی گفت: مهم ترین رکن ایجاد تمدن اسلامی، حضور مردم است. شما بانوان مطالبه گر نباید احساس غربت کنید. 
  • وی ضمن تاکید بر ایجاد دبیرخانه و قرارگاه محصنات، افزود: راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که بانوان در محصنات تنها نیستند.
  • در ادامه محمود سعیدی رضوانی، رییس کارگروه عفاف و حجاب دانشگاه فردوسی گفت: طی سال های گذشته ما توجه کاملی به نیازها نداشته ایم و همه دوستان مان گفته اند که جوانان خویشتنداری کنند. 
  • وی با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در سالهای اخیر گفت: در آستانه یک انقلاب جنسی هستیم. سال 1957 آمریکا از هر 2ونیم ازدواج، یک طلاق صورت می گرفت در حالی که این آمار در حال حاضر در تهران چیزی در حدود 2 بر یک است.
  •  یعنی شرایط ازدواج و طلاق ما از سال 1957 آمریکا بدتر است.  باید تلاش کرد تا ترس از ازدواج کاسته شود. 
  • در ادامه این جلسه هم بهزادی، نماینده بانوان محصنات در شیراز به گزارش دیدار بانوان مطالبه گر این استان با رییس مجلس و حجت الاسلام موسوی، استاد حوزه و دانشگاه به اهمیت عفاف و حجاب پرداخت. 
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین