پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00007:27 - 1401/12/01

مسجدی که تا زمان ظهور امام مهدی(عج) سقف را نمی‌پذیرد

کارگر آنلاین |  مسجد صبور، مسجد کوچکی در روستای الزنج در اطراف بلاد القدیم در غرب شهر منامه است که مشرف بر خلیج توبلی است. گفته می شود که شیخ محسن الصبور بانی ساخت این مسجد است.

به گزارش کارگر آنلاین ، به این مسجد «الوطیه» نیز اطلاق می شود. این نامگذاری اصطلاح مشهوری است که به رد پای انسان اطلاق می شود و منسوب به قدم‌های امام مهدی(عج) است.

 تاریخ تاسیس آن به طور دقیق مشخص نیست و نامعلوم است. این مسجد در 16 اکتبر 2009میلادی بازسازی شده است. مساحت این مسجد کوچک در حال حاضر به طول شش متر و عرض شش متر است.

 این بنا متشکل از دو طبقه است. یک طبقه همکف که سرپوشیده است و بخشی از این طبقه زیر زمین است. با محاسبه ارتقاع خیابان، سقف این طبقه از سطح زمین نزدیک به دو متر و 15 سانت است . اما ارتفاع طبقه دوم از سطح زمین حدود دومتر است و پله دارد. بر سقف محراب گنبد طلایی رنگ کوچکی ساخته شده است و به سمت قبله در دو گوشه دو گلدسته کوچک بنا شده است. باقی آن بدون سقف است.

این مسجد در بحرین سقفش را نگه نمی دارد تا زمانی حضرت حجت(عج) ظهور کند. این مسئله یکی از نشانه های ظهوراست. شیخ البجلی، شخصی باوقار و پرجلال و هیبت را درحال نماز در خرابه می بیند، به او می گوید بفرمائید مسجد و آنجا نماز بخوانید. ایشان فرمود نه، اینجا در اصل مسجد است. بنابراین به مردم روستا دستور بده این مسجد را بنا کنند. پس گفت: شیخ کیستی؟ فرمود: من صاحب الامر هستم. بنابراین به او را گرفت و دستش را بوسید و گفت: این کار را انجام بده. حد و حدود مسجد را ترسیم کرد. گفت: ای مولای من، ساکنان روستا مرا متهم می کنند برای خودم صدقه می خواهد و نشانه ای بده که این اتهام را از خودم دفع کنم. فرمود: نشانه این است که این مسجد زمانی که غائب هستم، سقف را نمی پذیرد. پس مسجد را ساختند و تلاش کردند آن را مسقف کنند، اما سقف مانند پوشش قوطی از آن جدا می شد.

مسجدی که تا زمان ظهور امام مهدی(عج) سقف را نمی‌پذیرد

 دولت، شیعیان را به دروغ پراکنی متهم کرد. بنابراین برای بدنام کردن شیعیان، پلیس به مراقبت از مسجد پرداخت و مسجد را با استحکام هرچه بیشتر مسقف کردند.نگهبان گذاشتند تا کسی آن را خراب نکند، اما نگهبانان خوابیدند و صبح شد که دیدند که سقف مسجد به طرف دیگر برگردانده شده است به مانند سرپوشش جعبه کنده شده است. به همین دلیل تا امروز سقفی را نگه نداشته است و تا ظهور حجت (ع) اینچنین باقی می ماند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین