پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:29 - 1401/12/11

رئیسی: حقوق کارگران نباید یک‌ماه عقب بیافتد

کارگر آنلاین | رییس جمهور در مراسم افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی گفت: در هیچ‌شرایطی نباید حق کارگر به تعویق بیفتد.

به گزارش کارگر آنلاین ، سید ابراهیم رییسی امروز در آئین افتتاح فاز ۱۴ پارس‌جنوبی اظهار کرد: حقوق و دستمزد کارگران باید به‌موقع پرداخت شود و به تعویق نیافتد. من همیشه اعلام کرده‌ام اگر کاستی در اعتبارات وجود دارد، نباید در حقوق و دستمزد کارگران لحاظ شود.

  • وی با اشاره به روند افتتاح فاز۱۴ پارس جنوبی اظهار کرد: شرکت‌هایی که موظف بودند اجرای این فاز را انجام دهند کار را زمین گذاشتند و رفتند. فکر می‌کردند کار زمین می‌ماند اما نماند. یک فاز از مجموعه فازهای پارس‌جنوبی باقی‌مانده که به‌زودی فعال می‌شود. جوانان ما نشان دادند هیچ‌گاه متوقف نخواهیم شد و اجرای این فاز هم به همت همین متخصصان بومی دنبال شد.
  • رئیس‌جمهور در ادامه افزود: این پروژه از سال ۹۲ به نحوی متوقف ماند، برخی از این توقف بعنوان عدم‌النفع یاد می‌کنند اما معتقدم این معطلی مایه خسارت بوده است. خسارتی که به واسطه توقف ده ساله تکمیل پروژه ایجاد شده، باید به نحوی جبران شود. اراده و پیگیری مجدانه یک سال‌ونیم اخیر برای تکمیل این طرح قابل تقدیر است.
  • رئیسی همچنین با بیان اینکه توجه وزارت نفت به انجام مسئولیت‌های اجتماعی اهمیت دارد، گفت: مردم منطقه‌ای که از آن لوله نفت‌وگاز عبور می‌کند، انتظار رفع محرومیت دارند. در مناطقی که تولید و بهره‌برداری در جریان است، مردم آن منطقه باید از ثروت محلی هم بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت‌مصرف در کنار مدیریت‌تولید، تصریح کرد: اگر نتوانیم مصرف را مدیریت کنیم، مصرف بی‌رویه کار را برای همه سخت می‌کند بنابراین مدیریت‌مصرف در وزارت نفت فعال شود . از سویی الگوی‌مصرف نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و همه رسانه‌ها و تریبون‌داران مسئول فرهنگ‌سازی مصرف صحیح هستند.

رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه محصولات پالایشگاه پارس جنوبی، بخش‌های مهم صنعت نفت‌وگاز کشور را فعال می‌کند، اظهار کرد: این پالایشگاه نقش مهمی در صادرات و ارزآوری برای کشور دارد و جلوه‌ای از خودکفایی و استقلال کشور است.

رییسی همچنین گفت: از بانک‌ها و بخش‌های مهم اقتصادی می‌خواهم تا در حوزه نفت‌وگاز و پتروشیمی سرمایه‌گذاری کنند. اگر سرمایه کشور به سمت تولید هدایت شود، گام‌های موثری در جهت رشد اقتصادی برداشته می‌شود.

مطالعه بیشتر:

افتتاح و بهره‌برداری رسمی از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین