پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00000:15 - 1402/06/03

وزیر ارشاد :برنامه جدی دولت حمایت از صنایع فرهنگی است

کارگر آنلاین | اسماعیلی گفت: تولید کنندگان آثار صنایع دستی معتقد هستند اگر زمینه‌های حمایتی تقویت شود شکوفایی جدی صورت می گیرد.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع فرهنگی ایران گفت: حمایت از صنایع فرهنگی یکی از سیاست اصلی ما در وزارت فرهنگ و ارشاد است و بخش‌های مختلفی در وزارت خانه این کار را انجام می‌دهند، تجربه نشان داده که این حوزه مستعد گسترش است.

  • وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم زمینه‌های حمایتی را بیشتر مهیا کنیم و از همین جنس نمایشگاه صنایع فرهنگی ایران همچنین نمایشگاه‌های استانی و عرضه این آثار در نمایشگاه‌های بین المللی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب روز‌های فرهنگی و هفته فرهنگی برگزار می‌کند به نمایش بگذاریم می‌تواند صنایع فرهنگی مورد توجه قرار بگیرد.

 وزیر ارشاد اظهار کرد:در بازدیدی که از غرفه‌های نمایشگاه صنایع فرهنگی ایران داشتم تولید کنندگان این آثار معتقد هستند اگر زمینه‌های حمایتی تقویت شود شکوفایی جدی را رقم خواهد زد و برخی از صنایع دستی به شدت مستعد کار‌های خانگی و کم هزینه است.

برنامه جدی دولت حمایت از صنایع فرهنگی است

اسماعیلی عنوان کرد: شما اگر یک شغل عادی را ایجاد کنید نیاز به یک هزینه جدی را تحمیل می‌کند، اما اینگونه مشاغل این ویژگی را دارد که هم از جنس فرهنگی هنری است و با کمترین هزینه می‌توانیم کار را آغاز کنید و استوار بر قریحه، ذوق و هنر فردی است راه اندازی و گسترش آن نیاز به هزینه اشتغال حوزه‌های دیگر ندارد. به همین دلیل برنامه جدی دولت حمایت از صنایع فرهنگی است و دوستان ما هم این نمایشگاه را در قالب یک جشنواره بزرگ برگزار می‌کنند، فضایی برای تشویق هنرمندان این بخش است.

گفتنی است نمایشگاه صنایع فرهنگی ایران به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور جمع کثیری از فعالان عرصه صنایع فرهنگی از استان‌های مختلف کشور برگزار شده و به مدت ۴ روز در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپاست.
در این رویداد فرهنگی فعالان و موسسات فرهنگی و هنری از سراسر کشور محصولات حوزه صنایع فرهنگی را در معرض نمایش متخصصان و صاحب نظران حوزه فرهنگ قرار می‌دهند.

علاقه مندان می‌توانند تا روز جمعه ۳ شهریورماه از ساعت ۹ الی ۱۸ از این نمایشگاه دیدن نمایند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین