پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:56 - 1402/09/05

یادداشت بهزاد تیمورپور:

فعالیت های اردویی از وظایف سازمان های فرهنگی نیست

کارگر آنلاین | بارها شنیده می شود که فرق بین فعالیت فرهنگی و فعالیت اجتماعی چیست ؟ شاید یک مدیر فرهنگی تجربی یا دانشگاهی هم در روزهای آخر مسوولیت خود به تفاوت های ظریف این دو پی ببرد و یا اصلا متوجه نشود.

 بارها شنیده می شود که فرق بین فعالیت فرهنگی و فعالیت اجتماعی چیست ؟ شاید یک مدیر فرهنگی تجربی یا دانشگاهی هم در روزهای آخر مسوولیت خود به تفاوت های ظریف این دو پی ببرد و یا اصلا متوجه نشود.

وقتی در کلان شهر تهران عقلا و فضلا  به این نتیجه می رسند که سازمان های فرهنگی در کنار سازمان های اجتماعی می بایست ایجاد شود مسئله شناسی رخ می دهد و هوشمند بودن تفکر را در دهه 70 شمسی نشان می دهد.

تقاوت های اجتماعی و فرهنگی در اساسنامه ها کاملا مشهود است .

این تفاوت ها کافی است در هم اندیشی ها  مرور شود تا تصمیمات اجرایی رنگ و بوی تخصصی به خود گیرد.

فعالیت های اردویی را هیچ گاه نمی توان از وظایف یک سازمان فرهنگی موثر در شهر تهران دانست و حتی اولویت آخر هم نمی تواند باشد و به نظر می رسد چنین فعالیت هایی باید در سازمان های اجتماعی انجام شود .

تا وقتی اولویت های فرهنگی و شاخص های مهمی مانند قانون گریزی ، دروغ ، کاهش سطح مطالعه و کتابخوانی ،  سواد رسانه ،  تخریب محیط زیست ، زود باوری ، پایین بودن سطح مدارا ، افزایش خشم ، خشونت ، آمار طلاق و ..... کاهش پیدا نکرده است رویکردن به چنین فعالیت هایی دانسته و یا ندانسته انحراف یا از ماموریت محسوب می شود و در ساده ترین تعریف ترک فعل محسوب می شود .

 


  • بهزاد تیمورپور / نویسنده ، فعال فرهنگی و پژوهشگر حوزه سبک زندگی ایرانی و اسلامی 

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین