پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00000:15 - 1402/09/15

موسیقی‌های ساسی مانکن حقیقت تن گرایی و مصرفی بودن زن در فرهنگ غرب را نشان می دهد

کارگر آنلاین | مدیر خانه نسا و کانون فرهنگی و تبلیغی در حوزه جوانی جمعیت و زنان گفت: در موسیقی های اخیر ساسی مانکن با اینکه داعیه دار آزادی زنان هستند اما زنانگی، تن گرایی، کالایی و مصرفی بودن زن را نشان داده است که این مقوله، مصرف گرایی در مرد و خودتحقیری در زن را به شدت افزایش می دهد. 

به گزارش کارگر آنلاین ، سمیرا آزادی مدیر خانه نساء و کانون فرهنگی و تبلیغی در حوزه جوانی جمعیت و زنان اظهار داشت: موضوع کودکان و نوجوانان موضوعی مربوط به آینده است و آنچه ما را نگران می‌کند نگرانی از آینده است. 


وی با اشاره به اینکه موسیقی جزئی از فرهنگ است، افزود: در بحث فرهنگ نمی توان نگاه تک بعدی داشت چراکه فرهنگ کالای روحی، روانی، فکری و معنوی خانواده ها بوده و از طرفی به آینده نگری و آینده پژوهی مربوط می شود و باید با چشم انداز جوانی و پیری جمعیت به آن بپردازیم. 

مدیر خانه نسا و کانون فرهنگی و تبلیغی در حوزه جوانی جمعیت و زنان عنوان داشت: در موضوع فرهنگ اگر از مقدمه وارد شویم باید به اقداماتی که برای کودک و نوجوان انجام می شود توجه کنیم و اگر نتایج را بسنجیم باید خانواده را در یک نگاه بلندمدت مشاهده کنیم.

  • آزادی بیان داشت: در کشور ما و دنیا کودک و نوجوان دیده نشده است در حالی که نیاز به دیده شدن دارد به همین جهت مثلا دابسمش ها و کلیپ هایی را در فضای تنها یا در جمع ها تهیه و منتشر می کند تا نیاز او به دیده شدن و مورد تائید قرار گرفتن برطرف شود. 

وی تصریح کرد: متاسفانه دوران نوجوانی در همه دنیا به نوعی از بین رفته و بچه، از کودکی وارد دنیای جوانی می شود که این مقوله فقط مربوط به ایران نیست و در سراسر دنیا وجود دارد و ایران نیز دستخوش تدابیر فرهنگی کشورهای دیگر و کم کاری در حوزه فرهنگ به ویژه تولید موسیقی شده است.

مدیر خانه نسا و کانون فرهنگی و تبلیغی در حوزه جوانی جمعیت و زنان تشریح کرد: باید در نظر بگیریم کسی که دابسمش تولید و منتشر می کند در آینده چه دیدگاهی نسبت به خانواده، جنس مخالف و ازدواج خواهد داشت که آنگونه که به نظر می رسد در حال حاضر نگاهها، نگاههای مصرفی و مادی گرایانه است. 

وی توضیح داد: در موسیقیهای اخیر ساسی مانکن شاهد هستیم با اینکه داعیه دار آزادی زنان هستند اما در هر دو کلیپ زنانگی و تن گرایی و کالایی بودن و مصرفی بودن زن را نشان داده است که این مصرف گرایی در مرد و خودتحقیری در زن را به شدت افزایش می دهد مگر آنکه یک نگاه کوتاه مدت داشته باشیم. 

وی تشریح کرد: در موسیقی ساسی مانکن به مواد مخدر و پورنوگرافی اشاره می شود در حالی که در همه جای دنیا این موارد برای افراد زیر سن قانونی ممنوع است اما اگر با نگاه بلندمدت به این موضوع بپردازیم با این گونه موسیقی در حال تربیت جنسی به ویژه در بخش کودک و نوجوان هستند که در آینده مخالف تشکیل خانواده، معنویات و اخلاق هستند در حالی که این موضوعات بسیار بااهمیت هستند. 

آزادی گفت: در کشور ما کمتر به ریتم موسیقی پرداخته شده است اما در موسیقی های ساسی مانکن محتوای بی ارزش سوار بر ریتم است که باعث جذب کودک و نوجوان می شود از همین رو باید به ریتم موسیقی بیش از پیش توجه شود. 

وی اضافه کرد: فرصت زیادی برای هم اندیشی نداریم و همه باید دست به دست هم داده و در حوزه موسیقی، ریتم و محتوای آن با تدابیر اساسی کار کنیم زیرا نیاز فوری و ضروری جامعه است و باید جدی گرفته شود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین