پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:32 - 1402/12/11

جبهه انقلاب بهترین گزینه برای مجلس دوازدهم

بیانیه جمعی از کارگران و بازنشستگان در حمایت از لیست جبهه انقلاب اسلامی

سیاسی کارگر آنلاین | جمعی از کارگران و بازنشستگان در حمایت از لیست جبهه انقلاب اسلامی بیانیه ای صادر کردند.

انقلاب با هدف اعتراض به فساد، فقر و فحشا کلید خورد، تمامی اقشار پای کار آمدند و از هر صنف، تفکر، جنسیت، سن و باوری برای این انقلاب جان دادند تا نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت و اکنون بخاطر عشق و علاقه ای که به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی داریم، خودمان را مکلف می‌دانیم در تمامی عرصه‌های دفاع از آرمان‌های انقلاب حضور یابیم که انتخابات نیز یکی از آنهاست.

امروز پس از گذشت 45 سال از پیروزی انقلاب، باید همچنان به آرمانهای انقلاب پایبند بمانیم و بدانیم در هر عرصه‌ای جا خالی کنیم، باید پاسخگوی خون شهدا باشیم. اگر اتفاقی برای این کشور بیفتد، تمامی کسانی که به موقع در عرصه‌های دفاع حضور نیافتند، باید پاسخگو باشند.

 

جمهوری اسلامی دشمنان بسیاری دارد که با سرکردگی استکبار مدیریت می شود و این استکبار با ابزارهای گوناگونی که در اختیار دارد، در تلاش برای نابودی جمهوری اسلامی است. اگر در نتیجه کمکاری یا بی توجهی چنین اجازه‌ای را به آنها بدهیم، برای سال‌های سال نخواهیم توانست سر بلند کنیم.

هر حکومتی در وهله اول بر پایه دموکراسی استوار است که با حضور مردم تعریف می شود. هرچقدر حضور مردم بیشتر و جدی تر باشد، حکومت دموکراسی شکل می گیرد، حکومتی که با پشتوانه مردمی می تواند در تمامی عرصه ها ایستادگی کند.

انتخابات مهمترین نماد دموکراسی است و رهبر کبیر انقلاب با درک درست از نقش مردم، حکومت جمهوری اسلامی را با اصرار بر انتخابات دوازدهم فروردین بنا نهاد، رویه ای که در تمامی عرصه ها دنبال شد و تا امروز استمرار یافته است. 

اکنون در آستانه آزمونی دیگر قرار داریم و قرار است دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان رهبری بار آرای مردم تشکیل شود، انتخاباتی که حضور بیشتر مردم را می طلبد. اگر امروز بر حضور مردم در این عرصه اصرار می‌کنیم، از زوایای متعددی قابل بررسی است که اولین زاویه، اثبات اتحاد مردم در مقابله با کینه توزان است. بحث دوم آن است که اگر به شرایط موجود اعتراض داریم، با استفاده از نماد دموکراسی بدنبال اصلاح برویم تا مشکلات مدیریت شود. بحث سوم حق مطالبه گری است. اگر پای صندوق های رای حاضر نشویم، نمی توانیم و حق انتقاد از این افراد را نداریم، زیرا رای نداده ایم که ریشه در بی تفاوتی دارد و بی تفاوتی نمی تواند به مطالبه گری ختم شود.

برای 290 کرسی مجلس شورای اسلامی، بیش از 15 هزار داوطلب تایید صلاحیت شده اند که سهم تهران 3545 داوطلب است. تهران به عنوان بزرگترین حوزه انتخابیه 30 کرسی مجلس را در اختیار دارد. از آنجا که انتخاب 30 داوطلب از بین 3545 داوطلب کار بسیار سختی است، در تهران شاهد شکل گیری ائتلاف های بسیاری هستیم. برای آنکه ائتلاف ها مقبولیت خود را نشان دهند، چهره های شاخصی را به عنوان سرلیست برمی گزینند. مزیت سرلیست آن است که مردم با شناختی که از سرلیست دارند، می توانند به باورها و رویکردهای دیگر نمایندگان لیست اطمینان پیدا کنند.

یکی از تاثیرگذارترین چهره های انقلاب در تمامی 45 سال گذشته، محمدباقر قالیباف است. فردی که هرگاه چالش یا مشکلی پیش آمده در پیشانی مبارزه با قدرت عمل کرده است. محمدباقر قالیباف اکنون سرلیست جبهه انقلاب است و اعضای این لیست نیز از مقبولیت زیادی برخوردار هستند. قالیباف با بسیاری از افراد لیست مجلس یازدهم خداحافظی کرده و افراد جدیدی را جایگزین کرده که به نظر می رسد عملکرد آنان نقش تعیین کننده ای در این تجدید نظر داشته است.

از آنجا که برای انتخاب اصلح مکلف به اظهار نظر هستیم، جبهه انقلاب را در صدر می دانیم و اعتقاد داریم در صورت راه یابی نامزدهای لیست جبهه انقلاب به مجلس دوازدهم، اتفاقات مبارکی صورت خواهد گرفت. به امید انکه لیست جبهه انقلاب مورد اقبال عمومی مردم قرار گیرد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین