پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:32 - 1399/06/23

کدام بازیگر قرار بود به جای «فریبرز عرب نیا» در نقش مختار بازی کند

پخش چندین و چندباره «مختارنامه» در مناسبت ها، اگرچه در این سال ها انتقادهایی به جا را متوجه رویکرد تلویزیون نسبت به پخش این سریال تاریخی کرده است، اما قطعا این رویکرد از ارزش کار عواملی که هشت سال از عمرشان را معطوف به تولید سریالی تاریخی مذهبی با این حجم از پروداکشن کرده اند، کم نمی کند.

محمود فلاح، تهیه کننده ای که در کارنامه‌اش سریال‌هایی چون «مختارنامه»، «تفنگ سرپر»، «خوش رکاب»، «قبیله عشق» و فیلم هایی از جمله «رسم عاشق کشی»، «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین»، «جایی در دوردست»، «چراغی در مه» و ... به چشم می خورد، با سپری شدن بیش از یک دهه از نمایش اولیه سریال «مختارنامه»، معذوریت ها را برای بازگو کردن برخی حرف و حدیث ها و ناگفته ها از این سریال کمرنگ کرده است.

حالا فلاح از تمام مرارت هایی می گوید که به جان خریده تا کار به سامان برسد و روی آنتن برود. با این همه او همچنان مشتاق است که فرصتی دست دهد تا دوباره در کسوت تهیه ‌کننده، در ساخت یک مجموعه نمایشی فاخر نقش و سهمی داشته باشد.

بازپخش سریال «مختارنامه» از شبکه آی فیلم انگیزه ای است تا پای صحبت‌ های محمود فلاح بنشینیم و کم و کیف ساخت این مجموعه نمایشی که بارها به شکل های مختلف از تلویزیون پخش شده است را مرور کنیم.

فلاح در ابتدا با ابراز علاقه به تهیه سریال های تاریخی، می گوید که خیلی دوست داشته است سریالی از زندگی حضرت امام(ره) بسازد و حتی در زمان حیات ایشان، از طریق مرحوم حاج احمدآقا رایزنی ‌هایی هم در این رابطه کرده است که البته امام(ره) زیر بار نرفتند و موافقت نکردند.

او در پاسخ به اینکه قصه ساخت سریال «مختارنامه» از کجا آغاز شد؟ یادآور می شود: در سال ۱۳۸۱ تازه از مجموعه «تفنگ سرپر» فارغ شده بودم که سیمافیلم پیشنهاد ساخت سریال «توابین» را با فیلمنامه ‌ای از محمدابراهیم سلطانی ‌فر و کارگردانی مرحوم سیف‌الله داد ارائه کرد. به مسئولان وقت سیمافیلم پیشنهاد ‌کردم که با توجه به تجربه موفق سریال امام علی(ع)، ساخت توابین را نیز به داوود میرباقری بسپارند.
فلاح درباره اینکه آیا مدیران وقت صدا و سیما هم روی داود میرباقری به عنوان کارگردان «مختارنامه» نظر مثبت داشتند؟ چنین اظهار می کند: بله؛ مشکلی نداشتند و از من خواستند که با میرباقری مذاکره کنم. البته میرباقری از بابت سکانس‌ های پایانی سریال امام علی(ع) که باب میلش نبود، کدورتی به دل داشت و ابتدا نپذیرفت، اما بعد با اصرار من قبول کرد که توابین را بسازد، به شرطی که فیلمنامه را از ابتدا خودش بنویسد. به این ترتیب، نگارش فیلمنامه سریال توابین که به «مختارنامه» تغییر نام داد از خرداد سال ۸۱ تحت نظارت حجت ‌الاسلام رسول جعفریان آغاز شد.  

منبع: جهان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین