پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:20 - 1399/07/01

عملیات ویژه برای دستگیری اعضای 3 باند گروگان‌گیری

ماموران پلیس در جریان 3 عملیات ویژه در خاش، بیرجند و رفسنجان موفق شدند اعضای 3 باند تبهکاری را که با انگیزه های مالی 3 نفر را ربوده بودند دستگیر کنند.

کارگر آنلاین: اولین گروگان جوان 28 ساله ای بود که چند روز قبل در یکی از محله های شهرستان خاش توسط مردان مسلح ربوده شد. ماجرا از این قرار بود که پسر جوان در راه رفتن به خانه اش بود که ناگهان یک پژو پارس سر راهش پیچید و چند مرد مسلح به زور او را سوار خودرو کردند و با خود بردند. به دنبال این حادثه خانواده پسر جوان که از ماجرا با خبر شده بودند از پلیس کمک خواستند و به این ترتیب بود که تلاش های ماموران برای نجات جوان ربوده شده آغاز شد. در حالی که گروگان گیران سعی کرده بودند هیچ ردی از خود به جا نگذارند اما ماموران به اطلاعاتی در خصوص مخفیگاه آنها دست یافتند. شواهد نشان می داد آنها به دلیل اختلافات مالی دست به این کار زده اند. با گذشت 2 روز از این حادثه وقتی ماموران قصد آغاز عملیات رهایی گروگان را داشتند آنها با آزاد کردن پسر جوان گریختند اما در نهایت یکی از آنها دستگیر شد.

 

دومین فرد ربوده شده مردی است که مدتی قبل توسط 3 مرد و یک زن و با تهدید چاقو ربوده شد. آنها پس از گرفتن چند فقره چک و سفته و سرقت خودروی این مرد او را رها کردند. یک روز پس از آزاد شدن این مرد او به ماموران پلیس شهرستان بیرجند مراجعه و آنچه را که اتفاق افتاده بود بازگو کرد. او گفت: آنها در محلی خلوت سد راهم شدند و با زور و تهدید من را با خود بردند و در مخفیگاه شان از من چند فقره چک و سفته گرفتند و تهدید کردند که نباید در این باره با کسی حرفی بزنم.


با ثبت این شکایت ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند. چند روز از این ماجرا می گذشت که خودروی شاکی کنار خیابان کشف شد. در این بین ماموران به مردی مشکوک شدند. او از مدتها قبل با شاکی اختلاف داشت و این امکان وجود داشت که در این آدم ربایی و سرقت نقش داشته باشد. به همین دلیل وی بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت.


او ابتدا منکر آدم ربایی بود اما در ادامه به دست داشتن در این ماجرا اعتراف کرد و گفت: چون با شاکی اختلاف داشتم 3 نفر را اجیر کردم تا او را به گروگان بگیرند و چند فقره چک و سفته از او اخاذی کنند. در این شرایط بود که 3 عضو دیگر این باند نیز دستگیر شدند.
آدم ربایی دیگری که ماموران پلیس در آن موفق عمل کردند، در رفسنجان اتفاق افتاد و در جریان آن مرد ربوده شده که 32 سال دارد پس از چند روز اسارت آزاد شد. این ماجرا با درگیری مسلحانه در رفسنجان آغاز شد و مردان مسلح مرد جوان را به گروگان گرفته و با خود بردند. از آن زمان بود که تلاش های پلیس در این خصوص آغاز شد تا اینکه دو روز بعد توانستند مخفیگاه 3 نفر از متهمان را که 2 مرد و یک زن بودند کشف و آنها را دستگیر کنند. در جریان این عملیات مرد ربوده شده در صحت و سلامت آزاد شد. بازجویی های اولیه از متهمان نشان داد که آنها به دلیل اختلافات مالی دست به این آدم ربایی زده بودند که تحقیقات تکمیلی در این خصوص همچنان ادامه دارد.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین