پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:36 - 1399/07/04

دفاع مقدس مظهری از برترین صفات یک جامعه است

دشمن زخم خورده پس از نا امیدی از تحقق نقشه های شوم خویش، اینبار چاره کار را به زعم خویش در آن یافت که کشورمان را درگیر جنگی سنگین و تمام عیار نماید و بر این اساس این جنگ از سوی رژیم بعث عراق به سرکردگی صدام جنایتکار و با پشتیبانی همه جانبه استکبار جهانی و اعوان و انصار آن بر ملت و نظام ما تحمیل شد. اما این بار نیز امدادهای الهی یاریگر ملت مؤمن و شجاع و غیور ایران اسلامی گردید و دلیرمردان و شیرزنان این سرزمین درسی فراموش ناشدنی به استکبارگران، صدام و همه حامیان رژیم بعثی در شرق و غرب و منطقه دادند.

کارگر آنلاین: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیانیه ای صادر کرد.

 متن این بیانیه به شرح زیر است:

"بسمه­ تعالی

بیانیه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس:

این هشت ­سال (دوران دفاع مقدس) مظهری از برترین صفاتی است که یک جامعه می­ تواند به آن ها ببالد مقام معظم رهبری (مدظله ­العالی)

انقلاب شکوهمند اسلامی بلافاصله پس از پیروزی، با توطئه ­های گوناگونی از سوی دشمنان و بدخواهان مواجه گردید. نظام سلطه جهانی که منافع خویش را در این سرزمین از کف رفته می­دید به تدارک فتنه­ های پیاپی در گوشه­ و کنار کشور پرداخت تا به زعم خویش نهال نوپای انقلاب را بشکند و نظام اسلامی را به بن ­بست برساند و ملت را به زانو درآورد اما ملت انقلابی ایران که با هدایت ­های پیامبرگونه امام راحل عظیم ­الشأن(ره) عزم آن نموده بود تا از زیر بار ستم و وابستگی مستکبرین بیرون آید و از موهبت استقلال­ در کنار شهد شیرین آزادی در چارچوب جمهوری اسلامی برخوردار گردد توطئه ­های دشمنان را به فضل خداوند متعال یکی­ پس از دیگری خنثی نموده و محکم و استوار در مسیر مقدس خویش برای توانمند سازی هرچه بیشتر پایه­ های انقلاب نوبنیاد گام برداشت.

دشمن زخم خورده پس از نا امیدی از تحقق نقشه­ های شوم خویش، این­بار چاره کار را به زعم خویش در آن یافت که کشورمان را درگیر جنگی سنگین و تمام عیار نماید و بر این اساس این جنگ از سوی رژیم بعث عراق به سرکردگی صدام جنایتکار و با پشتیبانی همه جانبه استکبار جهانی و اعوان و انصار آن بر ملت و نظام ما تحمیل شد. اما این ­بار نیز امدادهای الهی یاری­گر ملت مؤمن و شجاع و غیور ایران اسلامی گردید و دلیرمردان و شیرزنان این سرزمین درسی فراموش ناشدنی به استکبارگران، صدام و همه حامیان رژیم بعثی در شرق و غرب و منطقه دادند.

آری در این هنگامه آتش و خون ملت رشید و انقلابی ایران اسلامی از نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و ارتش و بسیج و نیروهای مردمی، از همه اقوام و پیروان همه ادیان الهی و مذاهب اسلامی از شیعه و سنی، پیر و جوان، کارگر و کارمند، روحانی و معلم و دانشگاهی، کشاورز و صنعت­گر و نیروهای خدماتی، کسبه و بازاری، شهری و روستایی، ورزشکاران و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه و ... همه و همه جانانه حضور یافتند و حماسه ­های تاریخی سترگ و عظیمی از جنگاوری در میدان رزم و پشتیبانی از جبهه ­های نبرد خلق نمودند.

دوران دفاع مقدس به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله ­العالی) از اول تا آخر مدبرانه و عقلانی بود دورانی که زیباترین جلوه­ های اخلاقی و رفتاری ملت بزرگ ایران در آن تجلی یافت. در این دوران، فرهنگی بس غنی در جامعه ما در جبهه و پشت جبهه شکل گرفت که همه مؤلفه­ های یک سبک­ زندگی اسلامی- ایرانی در تراز فرازمند آن به خوبی رخ می­ نماید. شجاعت، نهراسیدن از انبوه دشمن و جنگ ­افزارهای آن، تحمل سختی­ ها و شدائد، صبر و بردباری و شکیبایی، ایثار و فداکاری و از خود گذشتگی، جهاد فی ­سبیل­ الله، شهادت­ طلبی، اخلاص، خودباوری، توکل به خدای سبحان، توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، نشاط معنوی، انس با قرآن کریم و ادعیه، قناعت، سخت­کوشی، روحیه کار جمعی، صفا و سادگی و ساده­ زیستی، تواضع و فروتنی و خاکساری، تلاش مجاهدانه و بی­ ادعا و مزد و منت، پرهیز از ریا و خودنمایی و آراسته بودن به اخلاص، اخلاصی مثال زدنی، مهرورزی و عطوفت و داد و ستد عاطفی میان آحاد جامعه، این ها و ده ها مؤلفه­ های ارزشمند دیگر که در گستره جامعه موج می­ زد رنگین­ کمانی چشم ­نواز از زیباترین جلوه ­های انسانی و معنوی و اخلاقی را در آن دوران پدید آورده بود.

دوران دفاع مقدس دوران پیوند عمیق عرفان و حماسه در بالاترین سطح آن بود رزمندگان دلاور ما شیران شرزه روز در عرصه کارزار بودند و عارفانی واصل که در دل شب به زیباترین شکل با حضرت حق جل ­و علا راز و نیاز می­ کردند.

دوران دفاع مقدس برای کشور ما دستاوردهای عظیمی در زمینه حفظ امنیت و اقتدار کشور و توان تولید تسلیحات پیشرفته و ارتقاء دانش ­رزم و خودکفایی و رشد و پیشرفت چشمگیر در بسیاری از زمینه ­های علمی، فنی، مهندسی، پزشکی و ... به دنبال داشته است. در حوزه ­های فرهنگی و اجتماعی نیز بایستی از این منبع عظیم بهره­ های فراوانی برد ارتقاء و بالندگی فرهنگ عمومی به خوبی می­ تواند از رهگذر تکیه بر ارزش ­ها و آموزه­ های دوران دفاع مقدس صورت پذیرد و سرمایه اجتماعی و معنوی جامعه از این طریق فزونی یابد. ما بایستی از آن دانشگاه بزرگ و دوران درس ­آموز بهره ­های فراوانی در جهت رشد و تعالی فکری، معرفتی، معنوی، اخلاقی و رفتاری خود و جوانان برومند و نسل آینده ­ساز کشور در مسیر تحقق هرچه بیشتر اهداف ترسیم شده در گام­ دوم انقلاب اسلامی بجوییم. آری دوران دفاع مقدس فصل شکوهمند و افتخارآمیزی است که همچون مشعلی فروزان در تاریخ ملت ما می­درخشد و نورافشانی می­ کند مشعلی فروزنده که گرما و درخشش خویش را از بلند آفتاب نهضت حسینی به دست آورده است و همچنان پرتو آن به جامعه نور و معنویت می­ دهد از این منبع بزرگ انرژی­ بخش و انسان­ ساز که به رشد هرچه بیشتر فضائل اخلاقی، پیشگیری از آسیب ­های اجتماعی، حفظ و تقویت کیان مقدس خانواده که رمز قوام و دوام جامعه بزرگ ایرانی است، تقویت روح ملی و شخصیت میهنی، وحدت و انسجام و همدلی، دشمن­ شناسی و استکبار ستیزی، تقویت روح خودباوری و شاخص ­های گوناگون رشد و تعالی در عرصه­ های فردی و اجتماعی بیش از پیش بایستی بهره برد.

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور چهلمین سالگرد دفاع مقدس را گرامی داشته و به روح بلند شهیدان والامقام آن دوران و خانواده ­های معظم آنان و رزمندگان و جانبازان و آزادگان و جمله ایثارگران و سرداران بزرگی همچون شهید والامقام سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی درود می­ فرستد و نکته آخر اینکه امریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی و جمله دولت ­ها و کسانی که در مسیر آنان گام برمی ­دارند بدانند که ملت بزرگ ایران همچون دوران دفاع مقدس با توکل به خدای سبحان پشت سر رهبر حکیم و فرزانه خویش در مقابل دشمنان خواهد ایستاد و از آرمان­ های مقدس خویش از جمله در زمینه حمایت از ملت مظلوم فلسطین دست بر نخواهد داشت".

منبع: تابناک
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین