پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:12 - 1399/07/04

هیچ مکان و مجلسی از مسجد و نمازگزاری برای خدا با ارزش‌تر نیست

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج با اشاره به اهمیت و جایگاه مساجد گفت: هیچ مکان و مجلسی از مسجد و نمازگزاری برای خدا با ارزش‌تر نیست.

کارگر آنلاین :  ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد جامع این شهر اقامه شد، بیان کرد: هیچ مکان و مجلسی از مسجد و نمازگزاری برای خدا با ارزش‌تر نیست.

 

 

وی با اشاره به اینکه مسوولان باید امروزه بیش از پیش میان مردم حضور یابند، افزود: حضور مردم و مسئولان در مسجد بیانگر ارزش و جایگاه این مکان مقدس و اهمیت همگان به معنویت است.

 

 

وی تصریح کرد: حضور مسئولان میان مردم موجب آشنا شدن آنها با مشکلات مردم است و مسیولان ما باید با مشکلات مردم آشنا شوند تا بتوانند برای حل آنها به مردم کمک کنند.

 


امام جمعه سنندج یادآور شد: انقلاب ما نتیجه ایثار و از خودگذشتگی قشر محروم جامعه است اما فشار اقتصادی امروز بیش از هر زمانی بر روی محرومین  است و باید مسوولان برای رفع آن به صورت جدی چاره‌اندیشی کنند.

 

 

ماموستا رستمی با اعلام اینکه متاسفانه به خاطر شرایط حاکم بر کشور قدرت خرید مردم بسیار کم شده است، اضافه کرد: مهم ترین نیاز امروز ما مدیریت مناسب برای شکوفایی و بهره‌گیری هرچه بیشتر از این ظرفیت‌های خدادادی است.

 

 

وی همچنین با بیان اینکه پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس صحنه معجزه بزرگی بود، گفت: این پیروزی به برکت نیروی ایمان، ایثار و از خودگذشتگی آحاد ملت ایران به دست آمد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: وحدت، یکدلی و ولایت‌مداری رمز پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس بود و ملت ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی با تکیه بر نیروی ایمان و شجاعت و ولایت مداری با دست خالی در برابر دشمنان تا دندان مسلح جنگیدند و به پیروزی رسیدند.

 

 

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح نقش مهم و تعیین کننده‌ای در حفظ امنیت ما دارند و در طول بیش از چهار دهه عمر با عزت این نظام در راه دفاع از انقلاب و سرزمیمان در برابر دشمنان محکم سینه سپر کرده‌اند.

 

 

ماموستا رستمی در ادامه پدر و مادر را بزرگترین نعمت در زندگی انسان دانست و گفت عنوان کرد: پدر و مادران ما بدون هیچ چشمداشتی تمام زندگی خود را در راه خدمت به فرزندان هزینه کرده و در این راستا هیچ حقوق و دستمزدی دریافت نکرده‌اند.

 

 

امام جمعه سنندج احترام و جایگاه والدین نزد پروردگار را والا دانست و اعلام کرد: خداوند تبارک و تعالی در آیات قرآن بارها بر جایگاه والدین تاکید کرده است.

 

 

امیر امیررضا رحمت پور فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان نیز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه مسجد جامع سنندج، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، اعلام کرد: در سال‌های 58 و 59 نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران بحران‌های بسیاری را پشت سر گذاشته و ارتشیان در ناآرامی‌های همین استان، در گنبد کاووس، سیستان و بلوچستان و نقطه نقطه کشور مشغول درگیری با ضدانقلاب بودند.

 

 

وی افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با پشتیبانی گرم مردم و رهنمودهای حضرت امام(ره) پای کار آمدند و مقابل دشمن ایستادند و یک لشکر در مقابل 5 لشکر سازماندهی‌شده دشمن ایستادگی کردند.

 

 

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در طول هشت سال جنگ تحمیلی نقش مهمی در دفاع از کشور داشتند، اذعان کرد: نیروهای مسلح با تمام توان در دوران جنگ تحمیلی از مرزهای کشور دفاع کردند و به پیروزی رسیدند که قطعا ایثار، ازخودگذشتگی مردم در طول هشت سال جنگ تحمیلی عامل اصلی این پیروزی بود.

 


 فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان اضافه کرد: لشکر در طول هشت سال جنگ تحمیلی 3 هزار و 354 شهید و 12 هزار و 714 جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و نیروهای مسلح از جمله ارتش با گذشت 40 سال از جنگ تحمیلی در اوج آمادگی قرار دارند و در صورت دستور فرمانده کل قوا، توان انجام عملیات‌های رزمی در مقابل هر دشمنی در هر نقطه‌ای از جهان دارند.

منبع: شبستان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین