پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:14 - 1399/07/08

۲۹ باند سرقت در البرز زمین گیر شد

فرمانده انتظامی استان البرز از اجرای طرح مبارزه با سرقت و انهدام ۲۹ باند، دستگیری ۱۲۱ سارق و کشف بیش از ۸۵ میلیارد ریال اموال مسروقه خبر داد.

به گزارش کارگر آنلاین ،سردار عباسعلی محمدیان در حاشیه نمایشگاه کشفیات پلیس آگاهی البرز اظهار کرد: در راستای ارتقای احساس امنیت در بین شهروندان و مبارزه جدی با سرقت، طرح دستگیری سارقان با مشارکت پلیس آگاهی استان البرز و فرماندهی انتظامی شهرستان‌های کرج و فردیس در مدت ۴۸ ساعت به اجرا در آمد.

وی با بیان اینکه دستگیری‌های ۴۸ ساعت گذشته حاصل ۴۵ روز تلاش شبانه‌روزی مأموران در امر شناسایی و تحت مراقبت قرار دادن سارقان است، تصریح کرد: در این طرح ۲۹ باند سرقت منهدم شدند که ۱۴ باند در امر سرقت خودرو و لوازم آن، ۶ باند در امر سرقت از منازل و ۹ باند به شیوه زورگیری اقدام به سرقت اموال شهروندان می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه عملیات دستگیری در سه استان و ۱۲ شهرستان مختلف انجام شده است، تصریح کرد: برخی از سارقان دستگیرشده از استان‌های دیگر به منظور سرقت به این استان آمده بودند که توسط پلیس دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه یکی از سارقان دستگیر شده در ۶ استان مختلف سابقه سرقت داشته و توسط پلیس آگاهی البرز دستگیر شده است، عنوان کرد: در بازرسی از مخفیگاه این سارقان تعداد ۲۸ خودرو سرقتی که تعدادی از آنها سند نمره شده بودند، ۳۰۰ تبلت و گوشی تلفن همراه، ۳ قبضه سلاح گرم، تعدادی زیادی سلاح سرد و لوازم منزل و اموال شخصی شهروندان کشف شد.

 فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه ارزش اموال کشف‌شده تاکنون بیش از ۸۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: با تعامل خوبی که میان پلیس و دادستانی برقرار است سعی شده این سارقان با قرارهای سبک از زندان آزاد نشوند و مدت بیشتری را در زندان سپری کنند.

سردار محمدیان در پایان با هشدار به مخلان نظم و امنیت جامعه مبنی بر عزم جدی پلیس و دستگاه قضائی برای مبارزه با هنجارشکنی و سرقت متذکر شد: با توجه به اینکه حدود ۵۰ درصد سرقت‌ها در حوزه خودرو و لوازم آن صورت گرفته، از شهروندان تقاضا داریم با رعایت نکات پیشگیری از سرقت خودرو از به سرقت رفتن اموالشان پیشگیری کنند.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین