پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:16 - 1399/07/18

تنها راه نجات انسان از گمراهی به بیان حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینی قمی

خطیب حرم مطهر رضوی با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) جلوه رحمت خداوند هستند اظهار کرد: توسل و تمسک به دامان پاک معصومین(ع) تنها راه نجات ما از گمراهی است.

کارگر آنلاین |  زائران و مجاوران بارگاه رضوی در شام اربعین حسینی میهمان ویژه‌برنامه «سلسلهالذهب» شدند. در این ویژه‌برنامه که ساعتی بعد از نماز مغرب و عشا در صحن جامع رضوی برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین حسینی قمی به ایراد سخنرانی درباره جلوه‌های مهربانی و رأفت سیدالشهدا(ع) پرداخت.

وی دراین‌باره گفت: امام حسین(ع) در جریان قیام علیه حکومت بنی‌امیه، همه مردم را با مهربانی و عطوفت برای قرار گرفتن در این مسیر که مسیر حق بود دعوت کرد تا عذر و بهانه‌ای برای کسی باقی نماند.
این کارشناس مذهبی افزود: دعوت امام حسین(ع) از مردم همراه با مهربانی، نصیحت و خیرخواهی بود و این امام معصوم(ع) خون قلب خود را در راه خدا نثار کرد تا بندگان خدا را از گمراهی و جهالت نجات دهد.
وی ابراز کرد: شهادت سیدالشهدا(ع) زمینه بیداری و هدایت مردم را فراهم کرد و بسیاری از گمراهان بعد از شهادت آن حضرت(ع) در مسیر حق قرار گرفتند و به خون‌خواهی ایشان در مقابل این حکومت بیدادگر برخاستند.
حسینی قمی بخشیده شدن حر از سوی امام حسین(ع) را نمونه‌ای از رأفت و مهربانی امام حسین(ع) دانست و اظهار کرد: حر ابتدای ورود سیدالشهدا(ع) به کوفه راه را بر آن حضرت بست و موجب ترس و وحشت خاندان سیدالشهدا(ع) شد.
وی ادامه داد: با اینکه گناه حر بسیار بزرگ بود، وقتی برای توبه نزد سیدالشهدا(ع) رفت، آن حضرت نه‌تنها او را بخشید بلکه او را مورد تکریم و احترام نیز قرار داد. زمانی هم که حر به شهادت رسید، امام حسین(ع) سر او را بر دامن گذاشت.
خطیب حرم مطهر رضوی با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) جلوه رحمت خداوند هستند بیان کرد: توسل و تمسک به دامان پاک معصومین(ع) تنها راه نجات ما از گمراهی است و هیچ‌کس از در خانه آن‌ها ناامید نمی‌شود.
اجرای برنامه مرثیه‌سرایی و مداحی از سوی سید مجید بنی‌فاطمه پایان‌بخش این مراسم بود.

 

منبع: شفقنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین