پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:45 - 1399/07/21

خواننده و بازیگر مشهور در فهرست سارقان مخوف تهران

« بانک، صرافی، طلافروشی و خانه‌ یکی از بازیگران مشهور و یکی از خوانندگان معروف» این بخشی از فهرست عجیبی بود که دزدان مسلح تهیه کرده بودند تا آن را اجرا کنند اما خیانت سردسته باند به همسرش همه این نقشه‌ها را نقش بر آب کرد.

به گزارش کارگر آنلاین، چند روز قبل زن جوانی قدم در اداره پلیس پایتخت گذاشت تا راز یک باند مخوف را فاش کند. وی گفت: همسرم یک مجرم سابقه دار است. او سال‌ها قبل به اتهام سرقت از خانه‌های تهران دستگیر و به 5سال زندان محکوم شد. در همه این سال‌ها که زندان بود به تنهایی و با هزاران مشکل بچه‌هایمان را بزرگ کردم. مجبور بودم در خانه‌های مردم کارگری کنم تا خرج زندگی تامین شود تا اینکه چند‌ ماه قبل شوهرم آزاد شد. فکر می‌کردم حالا که آزاد شده نبودنش را در همه این سال‌ها جبران خواهد کرد. مدتی قبل فهمیدم که با زن دیگری در ارتباط است. وقتی گوشی‌ او را چک کردم متوجه شدم که آن زن، خواهر یکی از هم‌سلولی‌هایش است.
 

زن جوان ادامه داد: پس از پی بردن به راز خیانت شوهرم تصمیم گرفتم از او انتقام بگیرم. می‌دانستم که دوباره قصد خلاف دارد. یک شب که شوهرم در حال صحبت با موبایلش بود، مخفی شدم و به حرف‌هایش گوش دادم و متوجه شدم که نقشه سرقت مسلحانه از بانک، صرافی و طلا فروشی را کشیده است. او تلفنی داشت درباره تهیه تعدادی اسلحه برای اجرای نقشه این سرقت‌ها حرف می‌زد. وقتی راز او را فهمیدم تصمیم گرفتم پلیس را خبر کنم.

دفترچه یادداشت

با اظهارات این زن، گروهی از مأموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند و تحقیقات نامحسوس خود را آغاز کردند. خیلی زود مشخص شد که گفته‌های زن جوان حقیقت دارد، چرا که مأموران با زیرنظر گرفتن شوهر وی متوجه شدند که آنها قصد دارند به‌زودی نقشه هایشان را عملی کنند. حتی یکی از اعضای گروه برای خرید تعدادی اسلحه به یکی از شهرهای مرزی سفر کرده بود و آنها خانه‌ای را در اطراف تهران اجاره کرده بودند تا به‌عنوان مخفیگاه و مقر اصلی باند از آن استفاده کنند. این اطلاعات کافی بود تا دستور بازداشت سارقان صادر شود و مأموران در اقدامی غافلگیرانه آنها را که 6نفر بودند بازداشت کنند. در بازرسی از پاتوق متهمان، تعدادی اسلحه و یک دفترچه یادداشت کشف شد. داخل دفترچه فهرستی بود از محل‌هایی که دزدان قرار بود به آنجا به‌صورت مسلحانه دستبرد بزنند. در لیست دزدان دستبرد به خانه یک بازیگر و یک خواننده مشهور نیز نوشته شده بود.

با دستگیری متهمان، تمامی آنها به دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

سرقت‌های بزرگ

محمد سرکرده باندی است که قرار بود بزرگ‌ترین سرقت‌های سال‌های اخیر را در پایتخت رقم بزند. او می‌گوید برای اجرای نقشه‌هایشان فکر همه‌‌چیز را کرده بودند جز لو رفتن ماجرا توسط همسرش.

از کی نقشه‌های سرقت مسلحانه را طراحی کردی؟

چند‌ماه قبل. زمانی که در زندان بودم و دوران محکومیتم را می‌گذراندم.

تو که تخصصت سرقت منزل است چه شد که نقشه سرقت مسلحانه کشیدی؟

می خواستم متفاوت‌تر عمل کنم. می‌خواستم جراتم را به همه نشان بدهم. کارهای بزرگ انجام بدهم تا خانواده‌ام در رفاه و آسایش باشند. می‌خواستم این بار کاری کنم که اگر موفق شدم و دستگیر نشدم، زندگی‌ام تا پایان عمرم تامین باشد و حتی اگر زندانی شدم هم به‌خاطر یک جرم سنگین حبس بکشم نه دله دزدی.

قصد داشتید چند سرقت انجام دهید؟

با دوستانم عهد بسته بودیم که یک ماهه 10سرقت بزرگ انجام دهیم.

نقشه را خودت کشیده بودی؟

با دو نفر از هم سلولی‌هایم نقشه‌ها را کشیدیم. آنها به اتهام سرقت به عنف زندانی بودند. زمان آزادی‌مان یکی بود و قرار گذاشتیم پس از آزادی باند تشکیل بدهیم اما 3نفر کم بود و نیاز به نیروی بیشتری داشتیم. به همین دلیل رفتیم سراغ اطرافیانمان. من از برادرم کمک خواستم و دوستانم از آشنایان خودشان. به این ترتیب شدیم یک باند 6نفره. بعد یک خانه در اطراف تهران اجاره و فهرست‌مان را تهیه کردیم. حتی اسلحه هم خریدیم اما قبل از سرقت‌ها دستگیر شدیم.

حالا چرا نقشه‌هایتان را در یک دفترچه یادداشت کردید؟

من دلم می‌خواهد همه‌‌چیز براساس قانون و منظم پیش برود.

در دفترچه یادداشتتان اسم یک بازیگر و یک خواننده معروف هم نوشته شده بود، ‌چرا آنها را انتخاب کرده بودید؟

خب همه ما می‌دانیم که بازیگرهای معروف و خواننده‌های مشهور وضع مالی خوبی دارند. فردی در زندان می‌گفت همسرش در خانه فلان بازیگر معروف کارگری می‌کرده و می‌گفته وضع مالی بسیار خوبی دارد. ما هم دستبرد به خانه او را در فهرستمان نوشتیم.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین