پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:11 - 1399/07/22

ابتکارات و خلاقیت آیت الله شاهرودی، ایشان را در جهان اسلام متمائز کرده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: ابتکار و خلاقیت آیت الله شاهرودی از جمله پیاده روی شیعیان در اربعین، ساخت بیمارستان،خانه برای محرومان، این چهره دینی و علمی جهان اسلام را متمایز کرده است.

به گزارش کارگر آنلاین، فرشید فلاح در نشستی با علی اصغر خانی نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی افزود: آیت الله العظمی شاهرودی یک مرجع انقلابی بوده است و باید ایشان را در پیروزی انقلاب اسلامی سهیم بدانیم.
وی با اشاره به شخصیت و ویژگی‌های آیت الله العظمی شاهرود افزود: ورود به برگزاری مراسم بزرگداشت و نکوداشت ایشان کار بزرگی است و همه دستگاه‌های مسئول باید مشارکت و همکاری نمایند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در ادامه با بیان اینکه در عرصه فرهنگ رسالت مهمی بر عهده فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده است اظهار داشت: یکی از این موارد توجه به انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و برگزاری بزرگداشت مفاخر هر منطقه است.
وی افزود: در این خصوص باید تولید فیلم، مقاله، کتاب و جمع آوری اسناد و آثار مورد توجه قرار گیرد و در خصوص معرفی آیت الله العظمی شاهرودی در جامعه نیز خیلی بهتر اقدام و شخصیت این عالم بزرگ شیعه و جهان اسلام به دنیا معرفی شود.
فلاح، علما را گنج‌های هر جامعه دانست و گفت: این شخصیت‌ها برای الگوسازی در جامعه باید هر چه بهتر معرفی و به خصوص به نسل جوان جامعه شناسانده شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه یکی از طرح‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی است افزود: برای از بین بردن آسیب‌های اجتماعی و کاهش آثار آن در جامعه می‌توان از دوران کودکی و نوجوانی برنامه ریزی کرد.
وی افزود: استعدادیابی شاخص‌های فرهنگی و هنری در حوزه‌های مختلف و مناطق محروم می‌تواند آینده خوب و روشنی را در پیش روی مسوولان قرار دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: به همین منظور به دنبال طرحی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در محله‌های محروم و کم برخوردار هستیم.
علی اصغر خانی نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: بزرگداشت مفاخر علمی شهرستان از جمله مرجع بزرگ شیعه آیت الله العظمی شاهرودی کار بسیار خوب و پسندیده‌ای است.
وی افزود: شخصیت‌های بزرگ در جامعه به خوبی معرفی نشده اند و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که این افراد را با برگزاری آیین‌های مختلف از جمله بزرگداشت‌ها و نکوداشت‌ها و زبان هنر معرفی کند.
خانی گفت: شخصیت آیت الله العظمی شاهرودی شخصیت جهانی است و با اینکه در زمان پهلوی این چهره علمی دار فانی را وداع گفته است، اما تمام کشور عزادار شد و این نشان از شخصیت والای علمی و جایگاه وی در جهان بوده است.
وی گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله سیدمحمود شاهرودی نیازمند جلسات تخصصی‌تر و بیشتر در این حوزه هستیم و برای معرفی علما و حفظ ارزش‌های دینی، بزرگداشت کنگره آیت‌الله العظمی شاهرودی در شهرستان شاهرود ضروری است.
نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم مقابله با آسیب‌های اجتماعی در جامعه گفت: اگر مباحث آسیب‌های اجتماعی به صورت جدی مورد توجه قرار نگیرد در آینده با شکست مواجه خواهیم شد و با حضور کارشناسان مجرب و شناخت محله‌های لازم و ضروری و کم‌برخوردار باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام نماییم.

منبع: بسیج نیوز
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین