پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:01 - 1399/07/22

افزایش چشمگیر قطعات و لوازم یدکی اتوبوس‌ها؛ رانندگان از پس هزینه‌ها برنمی‌آیند

مدیر کل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری گفت: همزمان با افزایش قیمت اتوبوس، قیمت لوازم یدکی هم چندین برابر شده است.

کارگر آنلاین  |  داریوش باقر جوان مدیر کل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، با اشاره به اینکه ناوگان حمل‌ونقل مسافری تمامی اقلام مربوط به ضدعفونی کننده‌ها را با هزینه‌های خود تامین می‌کند، ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه‌ها تاکنون چندین بار درخواست کرده‌ایم تا در این بخش همکاری‌های لازم انجام گیرد اما وزارت بهداشت در این حوزه چندان کمکی نکرده است. بر این اساس شرکت‌های حمل و نقل برای حل این مسئله با مشکل مواجه خواهند شد.

مدیر کل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری تصریح کرد: تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در طول مسیر رعایت می‌شود و مسافران در صورتی که در این بخش با مشکلات و یا تخلفاتی رو به رو شوند، باید هرچه سریعتر موضوع و مسئله مورد نظر را اطلاع رسانی کنند.

باقر جوان با اشاره به اینکه به رانندگان اتوبوس کمک‌هایی می‌شود تا درآمدهای ماهیانه این رانندگان کاهش نیابد، افزود: هم اکنون هزینه‌ها در این بخش بسیار افزایش یافته و این موضوع باعث می‌شود که رانندگان با مشکلات بسیار زیادی رو به رو شوند اما ما سعی کرده‌ایم تعداد سرویس‌ها را کاهش ندهیم چرا که حقوق رانندگان متناسب با سرویس‌هایی که انجام می‌دهند، تعیین می‌شود.

مدیر کل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری تصریح کرد: سرمایه در اختیار رانندگان و یا مالکان ۳ تا ۴ میلیارد تومان است و همین موضوع باعث شده که لوازم یدکی و قطعات این خودروها هم متناسب با قیمت اتوبوس‌ها افزایش یابد.

او تاکید کرد: قیمت و هزینه‌های اتوبوس‌ها در طول یکی دو سال گذشته بسیار افزایش یافته، به طوری که اگر یک قطعه کوچک این ناوگان با مشکل مواجه شود بسیاری از رانندگان از پس هزینه‌های آن برنمی‌آیند و این موضوع باعث شده که متناسب با نرخ اتوبوس، نرخ‌های این لوازم هم افزایش یابد.

باقر جوان اظهار کرد: جلسات مکرری با سازمان‌های بازرسی و وزارت صمت برگزار کرده‌ایم تا تدابیری در این زمینه در نظر گرفته شود که امیدواریم به مرحله اجرایی برسد.

او تصریح کرد: علاوه بر قطعات یدکی و لوازم  این بخش مشکل لاستیک  و کمبود آن هم همواره مطرح شده که امیدواریم هرچه سریعتر در این حوزه تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

باقر جوان یاد آور شد: افزایش قیمت اتوبوس باعث شده  تمامی اقلام و لوازم مورد نیاز این حوزه هم دچار نوسان شود که امیدواریم با همکاری وزارت صمت و تخصیص  سهمیه بندی‌های لازم بتوانیم نیاز این بخش را تامین کنیم.

این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: برای لاستیک وزارت صمت، تمهیدات و سهیمه بندی  در نظر گرفته است که در حال پیگیری این موضوع هستیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین