پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:01 - 1393/05/21

دبیر کانون انجمن‌ صنفی کارگران ساختمانی:

دل سوزاندن مجلس برای انبوه سازان، بیمه یک میلیون کارگر ساختمانی را تعطیل کرد

«حدود یک میلیون کارگر ساختمانی انتظار دارند هر چه زود‌تر بیمه شوند، اما شماری از نمایندگان مجلس برای حمایت از انبوه سازان مدت هاست که تغییر قانون بیمه کارگران ساختمانی را دنبال می‌کنند و به همین دلیل، بیمه کارگران این صنف از اول امسال متوقف شده است.»

کارگرآنلاین: دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی تلاش شماری از نمایندگان مجلس برای تصویب قانون کمک شهرداری‌ها به کارفرمایان ساختمانی در پرداخت حق بیمه را «دل سوزاندن بی‌دلیل نمایندگان برای انبوه سازان» خواند.

«علی یارمحمدی» در این باره به ایلنا گفت: حدود یک میلیون کارگر ساختمانی انتظار دارند هر چه زود‌تر بیمه شوند، اما شماری از نمایندگان مجلس برای حمایت از انبوه سازان مدت هاست که تغییر قانون بیمه کارگران ساختمانی را دنبال می‌کنند و به همین دلیل، بیمه کارگران این صنف از ابتدای امسال متوقف شده است.

اشاره یارمحمدی به طرح مجلس برای تغییر قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی است که در صورت تصویب، پرداخت بخشی از حق بیمه کارفرمایان ساختمانی بر عهده شهرداری‌ها قرار می‌گیرد.

وی افزود: اگر کارفرمایان فعال در سایر حوزه‌ها نظیر کارفرمایان واحدهای تولیدی به کمک شهرداری‌ها به کارفرمایان ساختمانی در پرداخت حق بیمه اعتراض ندارند، کارگران هم اعتراض نمی‌کنند. همه حرف ما این است که یک میلیون کارگر ساختمانی بیمه نشده زود‌تر بیمه شوند.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی تصریح کرد: نگرانی مجلس نسبت به از رونق افتادن انبوه سازی در کشور بی‌دلیل است چراکه حق بیمه کارگران بر اساس آمار مرکز پژوهش‌های مجلس حداکثر ۲/۵ تا ۳ درصد از هزینه‌های ساختمان سازی را در بر می گیرد.

این فعال کارگری در ادامه عملکرد سازمان تامین اجتماعی را «غیر شفاف» خواند و گفت این سازمان تعداد دقیق کارگران ساختمانی بیمه شده به تفکیک شهر و استان و درآمدی که از دریافت حق بیمه آنان داشته را اعلام نمی‌کند.

به گفته یارمحمدی، شفاف نبودن عملکرد سازمان تامین اجتماعی به شکل گیری دیوار بلند بی‌اعتمادی میان کارگران و این صندوق بیمه گر منجر شده است.

منبع: ایلنا

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین