پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:15 - 1399/08/03

ریزش شدید قیمت دلار

به گفته تحلیلگر شناخته شده بازارهای مالی، دلار مزیت رقابتی خود را از دست داده است.

کارگر آنلاین | به نقل از سی ان بی سی، اریک رابرتسون- تحلیل گر ارزی بانک انگلیسی استاندارد چارترد با اشاره به تضعیف بنیادین دلار هشدار داد اکنون دلار در معرض ریزش سنگین قرار گرفته است. وی با اشاره به افزای روزافزون کسری بودجه دولت و رسیدن کسری تراز حساب تجاری آمریکا به بالاترین سطح ۱۵ سال اخیر گفت: دو هفته تا انتخابات ریاست جمهوری فاصله داریم و نتایج آن می تواند نقش تعیین کننده ای در مسیر آینده دلار داشته باشد.

به گفته رابرتسون در صورت پیروزی جو بایدن شاهد یک تضعیف آشکار در ارزش دلار خواهیم بود اما انتخاب مجدد ترامپ برای دلار بهتر خواهد بود. دلار در یک سال اخر به متوسط سه درصد ارزش خود را مقابل ارزهای معتبر جهانی از دست داده است و به گفته این تحلیل گر ارزی، روندی نزولی برای سال های بعدی برای دلار قابل تصور است.

رابرتسون در ادامه با اشاره به عملکرد بسیار خوب دارایی های دلاری در ۱۰ سال اخیر گفت: به خاطر تغییر در وضعیت تجارت جهانی و یا تغییر رویکرد داخلی اقتصادی آمریکا، شاهد این واقعیت هستیم که آمریکا دارای مزیت نرخ بهره ای مقابل سایر همتایان مهمش نیست.

پیش از این نیز استفان روچ- تحلیلگر ارزی به سی ان بی سی گفته بود ریزش شدیدی در قیمت دلار در کار خواهد بود به گونه ای که وی پیش بینی کرده است ارزش دلار تا آخر سال پاینده ۳۵ درصد ریزش کند.

منبع: تابناک
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین