پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:43 - 1399/08/06

A و C؛ ویتامین‌های قهرمان سیستم ایمنی بدن

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه بیشتر سبزیجات منابع خوب ویتامین‌ها و تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن هستند، گفت: نیاز نیست که میوه و سبزیجات گران‌قیمت و یا بهترین نوع میوه و میوه مرغوب خریداری شود بلکه می‌توان میوه‌هایی با قیمت مناسبت‌تر خریداری و مصرف کرد.

به گزارش کارگر آنلاین، مهنوش صاحبدل با اشاره به میوه و سبزیجات پاییزی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند، اظهار کرد: بیشتر میوه‌ها و سبزیجات پاییزی منابع بسیار خوب ویتامین A و C هستند. این دو ویتامین نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند و قوی‌ترین تقویت‌کننده‌های سیستم ایمنی هستند.

وی افزود: میزان ویتامین C در مرکبات زیاد است و اکنون فصل مرکباتی مانند لیمو شیرین، نارنگی و پرتقال است.

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: ویتامین C در سبزیجاتی مانند جعفری و فلفل دلمه‌ای نیز وجود دارد.

صاحبدل با بیان اینکه در سبزیجات پاییزی ویتامین A نیز وجود دارد، گفت: هویج و کدو حلوایی منبع خوبی از ویتامین A هستند و پاییز، فصل کدو حلوایی است. در مجموع میوه‌ها و سبزیجات نارنجی و سبزرنگ، منابع خوب ویتامین A و C هستند.

وی افزود: خرمالو نیز میوه پاییزی است که دارای ویتامین A و C است. انواع دیگر میوه مانند به و سیب نیز منابع خوبی از ویتامین A هستند.

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: بهتر است میوه‌های فصل مصرف شود؛ اکنون فصل هندوانه، خربزه و انگور نیست و شاید این میوه‌ها چندان مناسب این فصل نباشند، بنابراین باید مرکبات فصل مانند خرمالو مصرف شود.

وی گفت: بیشتر سبزیجات نیز منابع خوب ویتامین‌ها و تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن هستند. نیاز نیست که میوه و سبزیجات گران‌قیمت و یا بهترین نوع میوه و میوه مرغوب خریداری شود بلکه می‌توان میوه‌هایی با قیمت مناسبت‌تر خریداری و مصرف کرد.

منبع: آفتاب
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین