پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:51 - 1399/08/13

عرضه ۳۰ هزار تن برنج از محل ذخایر استراتژیک کشور به بازار

قبادی، معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت از عرضه ۳۰ هزارتن برنج از محل ذخایر استراتژیک کشور به بازار خبر داد.

کارگرآنلاین| عباس قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت با بیان این مطلب، افزود: در این جلسه گزارشات عمومی در مورد ۱۰۰ قلم کالای اولویت دار بازار ارایه و مشخص شد که به نسبت ماه گذشته در اکثر قریب به اتفاق کالاها ثبات نسبی را در بازار شاهد هستیم.

وی در مورد برنج نیز ادامه داد: مصوب شد که ۳۰ هزار تن برنج از محل ذخایر کشور در سطح استان‌ها با قیمت تحویل به فروشگاه‌ها ۱۷ هزار تومان و قیمت مصرف کننده حداکثر ۱۸ تا ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه گردد.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت اضافه کرد: از فردا استان‌ها می توانند نسبت به تحویل برنج مورد نیاز خود اقدام نمایند و تزریق این ۳۰ هزار تن برنج به بازار مطمئناً تاثیر خوبی بر جای خواهد گذاشت.

ترخیص حدود ۴ میلیون تن از کالاهای رسوبی در بنادر از فردا
قبادی در خصوص کالاهای رسوبی در بنادر نیز ادامه داد: مقرر شد که بخشی از این کالاها که قریب به ۳ تا ۴ میلیون تن است با تلاش وزیر صمت و ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و با همکاری گمرک و بانک مرکزی با حداقل تشریفات از فردا ترخیص شوند که یقیناً ورود این کالاها تاثیر خوبی بر جای می گذارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص موضوع روغن، بیان کرد: با تلاش های انجام شده و پیگیری‌های وزیر صمت وقفه ای که در تولید روغن به وجود آمده بود با افزایش تولید و افزایش عرضه به بازار در حال حل شدن است.

حل مشکل روغن خوراکی خانگی تا پایان هفته با اقدامات انجام شده
دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: در زمینه روغن خوراکی خانگی با اقداماتی که در حال انجام است تا پایان هفته مشکلی را نخواهیم داشت و این کالا به وفور در همه فروشگاه‌ها خواهد بود.

مشکل روغن خام حل شده است
قبادی موضوع مواد اولیه و انتقال روغن خام به کارخانجات و واحدهای تولیدی را علت به وجود آمدن مشکلاتی در خصوص روغن خوراکی دانست و گفت: مشکل روغن خام حل شده است و تولید کشور نیز در این بخش به سرعت در حال انجام است.

بهبود شرایط جوجه ریزی با توزیع مناسب نهاده‌های دامی
وی در خصوص موضوع جوجه ریزی، نیز افزود: موضوع جوجه ریزی پیگیری شده است و با توزیع مناسب نهاده‌های دامی شرایط بهبود خواهد یافت.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت با تأکید بر ضرورت همکاری همه دستگاه های مرتبط در خصوص تامین و تخیصی ارز بیان کرد: کار نظارت نیز از همین هفته بصورت جدی در حال تشدید است.

قبادی در ادامه سخنان خود در خصوص قیمت لبنیات در بازار، اضافه کرد: به علت افزایش صادرات محصولات لبنی و افزایش قیمت شیر خام، نوساناتی در بازار لبنی بود، اما تمامی کالاهای مشمول قیمت‌گذاری در حوزه لبنیات با همان قیمت قبلی در حال عرضه است.

منبع: تحلیل بازار
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین