پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ1221017:04 - 1399/08/15

پیروزی بایدن، آسیب بزرگی به رشد اقتصادی ایران خواهد زد

یک کارشناس اقتصاد بین‌الملل گفت: پیروزی جوبایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آسیب بزرگی به رشد اقتصادی در ایران خواهد زد.

 کارگر آنلاین| سمیرا شعبان‌نژاد با بیان اینکه نتایج لحظه‌ای انتخابات آمریکا، نشان می‌دهد جوبایدن به کرسی ریاست جمهوری در کاخ سفید نزدیک تر است، اظهار کرد: اغلب صاحبان بنگاه‌های اقتصادی و فعالان حوزه تجارت داخلی و خارجی کشور گمان می‌کنند پیروزی نامزد حزب دموکرات ایالات متحده در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به نفع اقتصاد ایران و منافع مالی-اعتباری آنها در روند معاملات خارجی یا داخلی است و در واقع آمدن جوبایدن، اقتصاد ایران را نجات می‌دهد.

وی افزود: اعضای نظام اجتماعی و عموم مردم نیز اقبال و دید مثبتی نسبت به پیروزی جوبایدن دارند و فکر می‌کنند با پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری، تورم کاهش پیدا خواهد کرد و قیمت گران کالاهای اساسی مورد نیاز سفره خانوار شکسته خواهد شد؛ در مقابله با این تفکر باید گفت: بله! شاید با آمدن بایدن فضای اقتصادی کشور تا حدودی از التهابات دور شود اما هیچ‌گاه نباید فراموش کنیم که اقتصاد خوب بی مشتری نخواهد ماند.

بهبود کامل نظام اقتصادی ایران ۱۲ سال زمان نیاز دارد

این کارشناس اقتصاد بین‌الملل با بیان اینکه بهبود کامل نظام اقتصادی ایران حداقل ۱۲ سال زمان نیاز دارد، تصریح کرد: بهتر شدن فضا ارتباطات در نظام اقتصادی ایران، اقتصاد کشور را از حالت بدون مشتری بودن خارج می‌کند و اغلب برندهای خارجی که تا پیش از این با خروج خود از بازارهای ایران به اقتصاد کشور ضربه زده بودند، مجدداً به بازارهای ایران باز می‌گردند تا بدون هیچ خسارتی فعالیت اقتصادی خود در جامعه ایرانی را از سر بگیرند.

شعبان نژاد اضافه کرد: انتخاب مجدد دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده، آسیب قابل توجهی به نظام اقتصادی ایران وارد نمی‌کند اما پیروزی جوبایدن در انتخابات، انتظارات عمومی از وضعیت معیشتی و اقتصادی را افزایش داده و با افزایش انتظارات از حاکمیت در زمینه بهبود زیرشاخه‌های نظام اقتصادی، ناتوانی دستگاه‌های دولتی در کنترل اوضاع بیشتر به چشم خواهد آمد.

وی ادامه داد: در حقیقت با پیروزی جوبایدن اقتصاد کشور از حالت جنگی خارج می‌شود و مسئولان دیگر تلاشی برای بهبود وضعیت معیشتی مردم نخواهد کرد؛ بر این اساس پیروزی جوبایدن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آسیب بزرگی به رشد اقتصادی در ایران خواهد زد و آینده نظام اقتصادی با این پیروزی تا حد زیادی نامعلوم خواهد شد.

این کارشناس اقتصاد بین‌الملل در پایان یادآور شد: پایگاه‌های اجتماعی جوبایدن نسبت به پایگاه‌های اجتماعی دونالد ترامپ بیشتر است و به نظر می‌رسد باید خود را برای یک شرایط غیرجنگی در نظام اقتصادی و بی‌توجهی دستگاه‌های دولتی به معیشت و وضعیت اقتصادی مردم، همزمان با پیروزی جوبایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کنیم.

منبع: ایمنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین