پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:06 - 1399/08/17

50 سوگند برای قصاص عامل جنایت در بزرگراه آزادگان

مردی که متهم است مقابل چشمان فرزند خردسال دوستش وی را با شلیک گلوله به قتل رسانده پس از برگزاری مراسم قسامه به قصاص محکوم شد.

این حادثه عصر شانزدهم آبان سال ۹۶ در بزرگراه آزادگان اتفاق افتاد و مرد ۳۲ ساله‌ای به‌نام بهنام با شلیک گلوله مجروح شد و بعد از رساندن به بیمارستان جان باخت.

پسر دایی بهنام که او را به بیمارستان رسانده بود به پلیس گفت: به همراه پسرعمه‌ام و پسر ۴ ساله‌اش به قهوه‌خانه رفته بودیم. همان موقع تلفن همراه بهنام زنگ خورد و او با یک نفر قرار ملاقات گذاشت. همگی سوار ماشین شدیم و به حوالی اتوبان آزادگان رفتیم.آنجا یک مرد با پژو ۲۰۷ سررسید اما به محض روبه رو شدن با پسرعمه‌ام از ماشین پیاده شد و مقابل چشمان من و فرزند خردسال بهنام به سمت او شلیک کرد و گریخت.

با اطلاعاتی که این مرد به پلیس داده بود مالک پژو ۲۰۷ به‌نام امین که از دوستان مقتول بود ردیابی و بازداشت شد.

وی در حالی که منکر شلیک به بهنام بود، پرونده‌اش به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران رفت. اولیای دم در ابتدای دادگاه درخواست قصاص را مطرح کردند.

سپس متهم در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: من و بهنام با هم دوست بودیم اما مدتی بود با هم اختلاف حساب مالی داشتیم آن روز با او تماس گرفتم و خواستم تا به اتوبان آزادگان بیاید و پولم را پس بدهد.

او همراه پسر دایی اش و پسر خردسالش سر قرار آمد. اما به محض اینکه با من روبه‌رو شد به سمتم سنگ پرتاب کرد که شیشه ماشینم شکست بعد اسلحه کشید و می‌خواست مرا بکشد. من می‌خواستم اسلحه را از دست او بگیرم که در این کشمکش ناخواسته یک تیر به پهلوی او شلیک شد. من اتهام قتل عمدی را قبول ندارم.

در پایان جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند و با توجه به انکار قتل از سوی متهم، پرونده را از موارد لوث تشخیص داده و حکم به برگزاری مراسم قسامه صادر کردند.

با این حکم، اولیای دم ۵۰ نفر از بستگان نسبی خود را برای ادای سوگند به دادگاه معرفی کردند و آنها همگی قسم خوردند که این مرد قاتل است.

بدین ترتیب در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده و برگزاری مراسم قسامه وی را به قصاص محکوم کردند.

منبع: hadese24
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین