پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:27 - 1399/08/18

متوسط هزینه بستری هر بیمار کرونا، ۵ میلیون تومان

رضایی، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: هزینه‌های بستری بیماران کرونایی بطور متوسط ۵ میلیون تومان است که حدود ۴ میلیون تومان آن را بیمه‌ها پرداخت می‌کنند.

کارگر آنلاین |  مهدی رضایی در خصوص پوشش بیمه‌ای داروهای جدیدی که برای بهبود بیماران کرونایی مصرف می‌شوند افزود: برخی از داروهای جدید، چون در مرحله کارآزمایی بالینی هستند هنوز وارد سیستم شواری عالی بیمه نشده اند تا تحت پوشش بیمه‌ها باشند، اما وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به طور مستقیم برای آن‌ها یارانه در نظر گرفته است که به حساب مراکز درمانی پرداخت می‌کند.

وی گفت: بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی بیمه بنا شده که خدمات ویژه‌ای در خصوص کرونا تحت پوشش بیمه‌ها قرار بگیرد از جمله تجهیزات حفاظت فردی که در بیمارستان مصرف می‌شود نظیر ماسک و لباس محافظ هم بعد از این تحت پوشش بیمه هستند که در ماه حدود ۵۰ میلیارد تومان بار مالی برای بیمه‌ها ایجاد خواهد کرد همچنین با توجه به افزایش تعداد بیماران کرونایی، مراکز درمانی ناچار شدند تحت‌های ویژه (تخت ICU) اضافه کنند که این تخت‌های جدید هم تحت پوشش قرار گرفتند.

۹۵ درصد قیمت مصوب انسولین تحت پوشش بیمه سلامت

رضایی با اشاره به هزینه‌های انسولین برای بیمه‌ها افزود: پارسال ۲۰۰ هزار نفر از بیمه شده‌های ما برای دریافت انسولین، پرونده الکترونیک تشکیل دادند. در ۶ ماه اول امسال هم ۱۵۰ هزار نفر تاکنون برای دریافت انسولین پرونده الکترونیک ایجاد کرده اند. وی ادامه داد: بیمه سلامت ۹۵ درصد قیمت مصوب انسولین را پوشش می‌دهد که در ۶ ماه اول امسال حدود ۱۲۰ میلیارد تومان برای انسولین پرداخت کرده ایم.

منبع: تحلیل بازار
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین